وزیر امور خارجه ایران با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در منطقه «بحرالمیت» اردن دیدار و رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ در امان پایتخت اردن، نشست مشترکی با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد.

 در این نشست، مهمترین موضوعات در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا به ویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین، مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

در این ملاقات امیرعبداللهیان، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع بندی مذاکرات وین بر اساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه نمود با پرهیز از سیاسی کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، رویکرد کشور‌های غربی در حمایت از اغتشاشگران و وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی حمایت از حقوق بشر مردم ایران را محکوم کرد.

وی حمایت از حقوق بشر را جزو اصول پایه‌ای انقلاب اسلامی دانسته و ضمن یادآوری رویکرد کشور‌های غربی در نقض حقوق بشر ملت ایران از جمله در همراهی با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، ریختن اشک تمساح از سوی این کشور‌ها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.

امیرعبداللهیان با تبیین موضع و رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و تاکید بر راه حل‌های مسالمت آمیز برای خاتمه جنگ و حل بحران اوکراین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع هر سوتفاهم در تعامل مستقیم با طرف اوکراینی را نیز اعلام کرد.

جوزپ بورل در این ملاقات، با تشریح مواضع و رویکرد‌های اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را جدا از سایر موضوعات در دستورکار دو طرف دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تاکید نمود.

در این ملاقات، باقری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
باز برای کاهش نرخ دلار اسم برجام آومد!!!!
آخر این برجام خوبه یا بده یا یک وسیله کنترل تورم؟!
Iran (Islamic Republic of)
یا خدا
۱۸:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اتهادیه اروپا هه مهره های آمریکایی اسرائیلی هستن و نشستن با آنها فقط وقت تلف کردن است اقای عبدالهیان برو دنبال کارهای دیگر که ما ملت رنج کشیده از ظلم ظالمان داخلی و خارجی از این نشست ها چیزی عایدمان نمی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
۱۳:۰۴۲۹ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار دنبال لغو تحریم‌ نیست و تاکنون هم نبوده است پس ادامه مذاکره برجام و مذاکرات وین غلط و اشتباه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار جنگ یمن را برای اهداف خودش طولانی می‌کند.
آمریکا جنایتکار جنگ اوکراین را برای اهداف خودش طولانی می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
امیرعبداللهیان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد و باز هم اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم و کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
حمایت مجدد آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی کشورهای جهان را به حمایت از اغتشاشات در ایران ترغیب کرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود ضمن حمایت مجدد از اغتشاشات در ایران از سایر کشورهای جهان نیز خواست که از ناآرامی‌ها حمایت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تکرار مواضع غیرسازنده و ضد ایرانی آمریکا و متحدانش در نشست شورای امنیت و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس و فرانسه و مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1394 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای وغیره عربستان سعودی و امارات را در جنگ یمن تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

دخالت، مداخله، خیانت و جنایت آمریکا و هم کشورهای اروپایی جنایتکار را هرگز فراموش نمی کنیم
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
پروژه آمریکا جنایتکار برای آشوب در ایران شکست خورد/ آمریکا جنایتکار در‌های دیپلماسی هسته‌ای با ایران را باز گذاشته است.
لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و دوحه بوده است.
آخرین اخبار