رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲ منطقه بحرانی و تحت فرسایش بادی در عرصه‌های منابع طبیعی با عملیات بذرکاری کنترل شده است.

عباسعلی کیانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ۲ منطقه بحرانی و تحت فرسایش بادی در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان با عملیات نهالکاری، بوته کاری و بذرکاری کنترل شده است.

او افزود: این مناطق تحت فرسایش بادی شامل منطقه حاشیه کال‌شور روداب و منطقه حفاظت شده شیراحمد است که عملیات مقابله با بیابان زایی در سطح ۷۵۰ هکتار از این اراضی اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر استان در زمینه اجرای طرح‌های بیابان زدایی انتخاب شده است، ادامه داد: قرق ویژه در گستره چهار هزار هکتار از عرصه‌های منطقه از دیگر اقداماتی است که در راستای بیابان زدایی انجام شده است.

کیانی فرد بیان کرد: اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی منجر به استقرار پوشش گیاهی، تثبیت شن‌های روان، ترسیب کربن، کنترل و ذخیره رواناب و افزایش تولید علوفه در منطقه شده است.

او تصریح کرد: این نهاد در یکسال اخیر برای تامین نهال پروژه‌های نهال کاری بیابان زدایی شهرستان و استان، اقدام به تولید سه هزار اصله نهال گلدانی از گونه‌های بیابانی و ۵۰ هزار اصله نهال تاغ کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار تاکید کرد: طرح احیای اراضی بیابانی با استفاده از پخش سیلاب در حوزه آبخیز کال شور این شهرستان سال گذشته از سوی کارشناسان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به عنوان پروژه برتر کشور برگزیده شد.

کیانی فرد اظهار کرد: از کل مساحت ۷۲۰ هزار هکتاری سبزوار بالغ بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی است که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.