نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از بی برنامگی و بعضاً بی خبری در استان نسبت به برنامه هفتم توسعه کشور انتقاد کرد.

ابراهیم عزیزی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و اهمیت این برنامه در بودجه نویسی و آینده استان‌ها گفت: در حالی برنامه هفتم توسعه کشور نوشته می‌شود که حتی بسیاری از مدیران استان از این برنامه خبر ندارند و نمی‌دانند این برنامه با چه رویکردی انشا می‌شود.

او گفت: سازمان برنامه بودجه و دولت همچنان نگاه انبار غله به استان فارس دارند و این در حالی است که در طول شش برنامه گذشته حتی یک بیمارستان دولتی در کلان‌شهری، چون شیراز ساخته نشده است.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف است که حتی یک پیشنهاد از سوی دستگاه‌ها در خصوص برنامه هفتم ارایه نشده و حتی برخی از مدیران استان اساسا از آن خبر هم ندارند!

عزیزی گفت: واقعا جای پرسش است که چرا با این حجم از بی خبری در استان در خصوص برنامه‌ای به این مهمی هستیم.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هفتم مسئله محور است، گفت: در این برنامه موضوعات بسیار مهمی در خصوص زیرساخت‌های کشور همچون آب، راه، ریل، خطوط انرژی، صنایع پیشران و... عنوان می‌شود و بودجه سالانه نیز مبتنی بر همین برنامه نوشته می‌شود.

او گفت: با این اوصاف اکثر استان‌ها در تکاپو هستند تا بیشترین فایده را با توجه به ویژگی‌های استان خود از این برنامه ببرند، اما متأسفانه فارس اندر خم یک کوچه است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه سنتی دولت به فارس گفت: نگاه دولت به فارس در نوشتن برنامه‌ها همان نگاه همیشگی است و این در حالی است که استان باید به سرعت عقب ماندگی‌های خود را در حوزه صنعت و زیرساخت‌ها جبران کند.

عزیزی گفت: متاسفانه در استان فارس نیز شاهد نوعی ناهماهنگی و بی خیالی در خصوص برنامه هفتم هستیم و هیچ برنامه یا نشستی در این خصوص دیده نمی‌شود.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توصیه به مدیران استان نیز گفت: مدیران ما الان باید بدانند که رویکرد‌ها و راهبرد‌ها در برنامه هفتم چیست تا مبتنی بر آن پیشنهادات خود را در مسیر توسعه استان ارائه کنند.

عزیزی در پایان نیز گفت: متاسفانه سازمان برنامه بودجه نیز در این بی خبری و غفلت مدیران استانی در نوشتن برنامه به نوعی یکه تازی کرده و با همان نگاه سنتی برای فارس انشا نویسی می‌کند که به هیچ عنوان مبتنی بر توسعه و نیاز‌های اصلی استان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار