رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: هم اکنون در مهاباد بیش از ۵۰ هزار واحد ساختمانی جدید دایر شده، اما بنا‌های تاریخی این شهر مظلوم واقع شده‌اند در حالیکه نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

آرش شهابی رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: در قالب این تفاهم‌نامه امسال ۵ میلیارد ریال برای بازسازی بنا‌های تاریخی مهاباد مصوب شده بود که در گام نخست بازسازی حوضخانه رستم‌بیگ در دستور کار قرار گرفت و پس از پایان آن کار ساماندهی کاروانسرای سیمون آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای بازسازی کاوانسرای سیمون نقشه اولیه تعیین شده و با استفاده از مصالح ساختمانی همگون و با طراحی اسلامی سنتی این کاروانسرا بازسازی خواهد شد و حتی برخی از کاربری‌های آن نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: نظر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بر این است که این کاروانسرا پس از بازسازی به محلی برای تهیه و عرضه صنایع دستی تبدیل شود و از حالت پارکینگ و انباری خارج شود و در کنار حمام میرزا رسول و سایر آثار تاریخی این شهر به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

هم کنون کاروانسرای سیمون مهاباد با دنیای از شکوه و عظمت گذشته خود به انباری متروله تبدیل و در حال تخریب است و هر روز شکاف زخم‌های آن بیشتر و بیشتر می‌شود از طرفی دیگر برخی مالکان آن هم گویی چشم انتظار تخریب کامل و بازسازی آن به شکل بازار‌های امروزی و بدون نام و نشانی از سیمون هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.