معاون فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۲۰ بنا و محوطه تاریخی استان در انتظار ثبت ملی هستند.

داوود فرازی معاون فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همچنین نزدیک ۱۰۰ مورد اثر تاریخی هم شناسایی شده که در حال تهیه پرونده برای ثبت ملی آن‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۱ پرونده مربوط به آثار منقول (اشیا) نیز در انتظار ثبت ملی شدن هستند و پرونده‌هایشان در وزراتخانه در حال بررسی است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته کاروانسرای قطور خوی را برای ثبت جهانی معرفی کردیم که پرونده این اثر تاریخی در شرف تهیه و ارسال به یونسکو است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن کاروانسرای قطور خوی در مسیر جاده ابریشم، اصلی‌ترین قابلیت و علتی است که زمینه ثبت جهانی شدن این اثر تاریخی را فراهم می‌کند.

فرازی با بیان اینکه تپه تاریخی حسنلو و قلعه بسطام چایپاره نیز برای قرار گرفتن در فهرست جهانی پیشنهاد شدند، افزود: با توجه به محدودیت یونسکو که هر سال تنها یک کشور می‌تواند پیشنهاد ثبت اثر تاریخی در فهرست جهانی بدهد به همین دلیل این آثار تاریخی در صف انتظار برای قرار گرفتن در فهرست جهانی یونسکو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.