از آخرین باری که استقلال توانست در جریان بازی از سد پرسپولیس عبور کند، ۲۵۰ هفته می‌گذرد.

پس از پیروزی استقلال در دربی ۸۷ با تک گل وریا غفوری، آبی‌های پایتخت در یازده دربی متوالی نتوانسته اند در جریان بازی از سد پرسپولیس عبور کنند. این طولانی‌ترین طلسم منفی، برای نبردن‌های پشت سر هم در شهرآورد پایتخت است.

ریکاردو ساپینتو در شرایطی امروز تیمش را روانه میدان می‌کند که پرسپولیس با بحران عجیبی در خط حمله روبرو شده است. دست یحیی گل محمدی برای انتخاب مهاجمان تیمش بسته است و یورگن لوکادیا به همراه شیخ دیاباته، مهمترین بازی نیم فصل را از دست داده اند.

حالا و با این شرایط، هواداران استقلال امید زیادی دارند که تیمشان بتواند از شرایط موجود نهایت استفاده را برده و برنده از زمین خارج شود تا به طلسم عجیب نبردن‌های این تیم در جریان بازی‌های دربی نیز پایان داده شود.

از آخرین باری که آبی پوشان توانستند در طول ۹۰ دقیقه از سد پرسپولیس بگذرند، ۱۷۵۶ روز می‌گذرد. پس از پیروزی یک بر صفر در دربی ۸۷ که وینفرد شفر هدایت استقلال را برعهده داشت، تا به امروز، ۲۵۰ هفته می‌گذرد و آبی‌ها در یازده دربی متوالی موفق به شکست رقیب دیرینه خود نشده اند.

البته که استقلال در شهرآورد‌های شماره ۹۳ و ۹۶ توانست با هدایت فرهاد مجیدی و در ضربات پنالتی از سد پرسپولیس عبور کند، اما طبق قوانین فیفا، بازی‌هایی که نتیجه اش در ضربات پنالتی معلوم شود، جزو آمار پیروزی‌های یک تیم به شمار نمی‌رود. در نتیجه به مانند دربی شماره ۳۱ که سرخپوشان در سال ۱۳۶۷ و در ضربات پنالتی از سد استقلال گذشتند و آن بازی جزو پیروزی‌های پرسپولیس در شهرآورد تهران محاسبه نشد، ۲ دربی اخیر که به پنالتی‌ها کشیده شد نیز جزو آمار پیروزی‌های استقلال محسوب نمی‌شود.

لازم به ذکر است که پیش از این، رکورد بیشترین شکست ناپذیری در دربی را استقلالی‌ها از آن خود کرده بودند. از دربی شماره ۳۲ که پرسپولیس با تک گل رضا عابدیان به پیروزی رسید تا دربی شماره ۴۳ که سرخپوشان با تک گل ادموند بزیک برنده از زمین خارج شدند، آبی‌های پایتخت در ۱۰ شهرآورد پشت سر هم شکست نخورده بودند که حالا این رکورد از دست آن‌ها خارج شده و در اختیار پرسپولیس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار