شاخص کل بورس با رشد ۶۶۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۰۸ واحدی ایستاد.

دوشنبه (۲۸ آذر) در ابتدای بازار شاخص کل بورس با رشد ۷۹۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۹ واحدی قرار گرفت. در انتهای بازار شاخص کل بورس شاخص کل بورس با رشد ۶۶۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۹۰۸ واحدی ایستاد.


خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: این روزها دلار می تازد، بورس رنگ تردید می گیرد، آن هم ارزان ترین بازاری که وجود دارد. در جدال مقاومت یک میلیون و پانصد، شاهد نوسان قابل توجه در بازار بودیم.هرچند تک سهم ها همچنان می تازند و خریداران در منفی ها قابل توجه می باشند.نیمه ی دوم بازار تحت تاثیر دو شایعه بود.

او می گوید: انتشار خبر مخالفت مجلس با عرضه خودرو در بورس کالا، که شاهد رنج های منفی و حتی صف فروش سهام های این صنعت بودیم که جمع آوری شد.البته به نقل از نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان شد که تداوم عرضه خودرو در بورس کالا از الزامات تعادل بازار است و مهمترین خبر امروز خبر احتمال افزایش نرخ بهره بانکی، هرچند رئیس بانک مرکزی آن را تائید نکرد!


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «پارس» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شستا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۶۵۶ واحدی روی پله ۴۴۳ هزار و ۳۰۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۶۸ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۵۲ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۷۵ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۹۴۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دامین، خچرخش و وتوصا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وساپا، ورنا و خگستر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های دسانکو، وطوبی، شتوکا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زکشت، سدبیر و حخزر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و نخل و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، پرتو و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های افران، کمند و کیان بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فاذر ۴ شستا، و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴، اراد ۱۰۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و سپیدما بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
هر روز به یک بهانه بورس را نابود میکنند ... اگه از خدا میترسید زیان سهامداران دارایکم و پالایش را جبران کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
مسئولان وزارت اقتصاد و وزارت نفت پاسخگوی سهامداران متضرر این دو سهم باشند.دو سال و نیم گذشته.
چرا هر روز بازار را دستوری منفی میکنید؟چرا حقوقی ها و بازارگردان عمدا در حال فروش است؟
تامین کسری بودجه وزارت نفت و وزارت اقتصاد چه ربطی به سهامداران بورس دارد؟
مگه سهامدار اومده تو بورس کسری بودجه دولت تامین کند یا سودی هم باید به سهامدار برسد.
هر روز عمدا دارید سهام دولت را میفروشید و پول مردم را جمع میکنید.
بازرسی کل کشور چرا وارد معاملات دارایکم و پالایش نمیشود؟
سود مجمع هم نمی دهند.شرکتهای زیر مجموعه مجمع برگزار کرده اند و سودها را داده اند اما این دو صندوق دولتی سود سهامداران را پیش خودشون نگه داشتن.چرا نظارتی بر عملکرد مسئولان بورس نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
برای دارایکم و پالایش اگه سود بانکی 20درصد در نظر بگیرین الان بعد 3سال باید این صندوق ها حداقل 60بدون سود مرکب سود میداد یعنی 16هزار تومان الان باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
دارایکم حداقل ی چیزی رو کدال بزارید دلمون خوش شه ی ذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
بورس فقط دستوریه اگه نبود شاخص امروز منفی 40 هزار بود نه مثبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
به داد سهامداران دارایکم برسید
آخرین اخبار