معاون علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: آموزش و پژوهش ۲ فرایندی هستند که بر علم و تولید فناوری و نوآوری تاثیرگذار هستند.

دهقانی فیروز آبادی معاون علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اندیشه اولین نقطه شروع حرکت در حوزه پژوهش بوده است  و علم دومین و فناوری و نوآوری و سپس تولید و عرضه در مرحله‌های بعدی بوده که راه‌های ساحت اندیشه، ایده و تفکر برای رسیدن به ارزش‌های حوزه علم فناوری و نوآوری و همچنین پژوهش است.

او گفت: در اندیشه‌کده‌ها روی اندیشه، پژوهش می‌کنند، زیرا پژوهش‌ها خوراک شکل گرفتن علم هستند. دانشگاه‌ها بستر علم هستند و در علم پژوهش می‌شود که شکل خروجی آن مقاله‌های است که این مقاله‌ها فناوری را تشکیل می دهند.

معاون علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: بر اثر فناوری پژوهش تکنیک‌هایی به وجود می‌آید که ترکیب خلاقانه چند فناوری و نوآوری می‌شود.

او ادامه داد: نوآوری را به دانشگاه‌ها و دانشجویان آموزش خواهیم داد، زیرا با این آموزش کارآفرین‌های زیادی به وجود خواهد آمد. بستر تولید، کارخانجات و کارگاه‌ها هستند که با پژوهش‌های متعدد بهره‌وری ایجاد می‌شود.

دهقانی بیان کرد: آموزش و پژوهش ۲ فرایندی هستند که بر علم تولید فناوری و نوآوری بسیار تاثیرگذار هستند به همین دلیل بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا، نام و عنوان مراکز آموزشی آن‌ها آموزش و پژوهش است.

معاون علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: حرکت کردن دانشگا‌ ه های کشور در گرو رساندن این پیام است که کسانی که به دانشگاه می‌آید قطعا می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مورد استفاده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار