مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: روزانه ۱۵۰ تن انواع میوه و مرکبات در آستانه شب یلدا در میدان تره‌بار این شهرستان توزیع و روانه بازار مصرف می‌شود.

رحمان پیره بابی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا و به منظور تامین مایحتاج شهروندان و کنترل قیمت اقلام مصرف طی هفته جاری روزانه ۱۵۰ تن میوه از جمله پرتغال، لیمو، نارگیل و انار برای توزیع در این شهر و همچنین سایر شهر‌های اطرف عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۳ هزار تن سیب تولید شده باغات مهاباد در سردخانه‌های شهرستان برای توزیع در آستانه شب یلدا ذخیره سازی شده و مشکلی از بابت تامین میوه و همچنین تنظیم قیمت بازار وجود ندارد.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد افزود: امسال برای هر کیلوگرم سیب قیمت ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، پرتغال از ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، نارگیل از ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و هندوانه بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان با توجه به کیفیت آن نرخ گذاری شده است.

پیره بابی اضافه کرد: همچنین امسال ۶ گروه نظارتی مشترک با دستگاه‌های مختلف بر فروش اقلام با اولویت واحد‌های عرضه کننده میوه، آجیل و خشکبار و شیرینی و برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در هفته پایانی آذر فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نکردن قیمت و صادر نکردن صورتحساب را به شماره  تلفن ۱۳۱ جهادکشاورزی و  ۱۲۴ سامانه رسیدگی به تخلفات صنفی گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.