معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور اقدام به خرید هواپیما های نو و دست دوم کرده ایم.

آقای  محمد محمدی بخش گفت: با توجه به تعداد فرودگاه و جمعیت فعلی در حوزه  هواپیمایی ۵۵۰ فروند نیاز است. 

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در حوزه مسافری اصلی ترین هدف ما توسعه ناوگان است و برنامه ریزی راهبردی برای هواپیماهای زمین گیر ایجاد شود.

او می‌گوید: اکنون از ۹۸ هواپیما فعال  به ۱۷۵  فروند هواپیما رسیدیم، همچنین ۱۱هواپیما کارگو داریم.  ارتقا بخشی  در سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است.

 محمدی بخش گفت: در کشور ما ۵۰۰ پروار خارجی در هفته  انجام می شود که ایرلاین های خارجی به همین اندازه می توانند پرواز انجام دهند.

 او گفت: در حوزه طراحی و ساخت خودکفا شدیم و با  بهره‌گیری از استارت آپ  و ممیزی صورت گرفته، نمره قابل قبولی کسب کردیم .

 محمدی بخش در خصوص  ورود هواپیما گفت: باتوحه به نیاز کشور اقدام به خرید هواپیما نو و دست دوم کرده ایم و تا زمانیکه به ۵۵۰ عدد هواپیما نرسیم، عرضه و تقاضا یکسان نخواهد شد.

او درباره افزایش نقاط ممنوعه پروازی در کشور و همچنین انتشار اخباری مبنی بر ورود پهپادهای خارجی به فضای آسمان ایران بدون هماهنگی قبلی گفت: نقاط ممنوعه پروازی افزایش پیدا نکرده است و در مورد رصد ورود پهپادها مدیر مسئول در پدافند غیرعامل باید توضیح دهد.

رئيس سازمان هواپیمای کشوری درباره تعیین نرخ سوخت انواع هواپیما در داخل کشور گفت: اخیرا در کارگروه اقتصادی دولت تصمیماتی درباره نرخ سوخت ایرلاین‌ها خارجی در ایران، هواپیماهای داخلی که در مسیر داخلی تردد دارند و نرخ سوخت ایرلاین‌هایی که تردد خارجی دارند و همچنین ایرلاین هایی که به مقاصد عراق و عربستان برای پروازهای زیارتی تردد دارند تصمیم گیری شده که به زودی اعلام خواهد شد باید توجه داشت که نرخ سوختی در ایران با نرخ سوخت خلیج فارس بسیار تفاوت دارد از این رو تفاوت قیمتی در سوخت ایرلاین ها مطرح است .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان هلی‌کوپتری به موازات توسعه ناوگان هوایی در دستور کار است و توسعه بخش هلی کوپتری هم در دست اجرا داریم و به زودی هلی کوپترهای تولید شده در وزارت صنایع دفاعی به ناوگان هلی کوپتری اضافه می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار