معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: امسال طرحی به نام توانمندسازی ۲۰ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار و آسیب پذیر در کشور اجرا شده که سهم گلستان در مرحله اول ۶ محله به این اداره کل محول شده است.

مریم معصومی گفت: در راستای ابلاغ این مصوبه به دستور استاندار کار از محله قلعه حسن گرگان به عنوان پایلوت از اواسط تابستان امسال آغاز شد که تاکنون این طرح ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

او با بیان اینکه جلسات توجیهی یک محله دیگر هم انجام شده و بزودی تحقیقات در این محله آغاز می‌شود افزود:این طرح در قالب ۳ فصل و با حضور ۴ نهاد اصلی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی و هلال احمر که متولی آن قرار داده شدند ائتلافی بین آن‌ها منعقد شد.

او گفت:هدف از اجرای آن هماهنگی، همیاری، هم افزایی و هم آوایی در محلات کم برخوردار است.

معصومی می‌گوید: در این طرح محلاتی که از حیث توسعه یافتگی مانند آموزش، بهداشتی، درمانی، بهداشتی و فضای تفریحی در شرایط ضعیفی قرار دارند انتخاب می‌شوند.

او افزود:زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اقتصادی و اجتماعی از اهداف دیگر این طرح است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه مشکل را مرتفع کنیم.

معصومی با بیان اینکه در این محلات دستگاه‌های اجرایی از منابع و امکانات و اعتبارات خود استفاده می‌کنند افزود: توانمند سازی، خود اتکایی افراد و خانواده‌های نیازمندان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی از اولویت‌های این طرح است.

او گفت: این طرح، توانمند سازی را با نگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به آن می‌پردازد.

این مقام مسئول می‌گوید:در قالب طرح توانمند سازی محلات ۲۰۲۰، سی و هشت محله در استان شناسایی شده که ۲۹ محله برعهده اداره کل بهزیستی است که کار اجرایی ۶ محله تا پایان امسال ادامه دارد.

مریم معصومی گفت:در بحث توانمند سازی و محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار کشور، شیوه نامه‌های اجرایی طرح توانمند سازی محلات ۲۰۲۰ به استان‌ها ابلاغ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.