نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش توجه به نظریه‌پردازی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌های کشور تأکید کرد.

فریدون عباسی‌دوانی، نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از پردیس و افتتاح ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه سلمان فارسی با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی فعال و موثر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در روند کمک به حل مسائل جامعه و ارائه دستاورد‌های علمی و فناورانه، اظهار کرد: دانشگاه، قوۀ عاقلۀ کشور است و همانطور که امام راحل (ره) فرمودند، دانشگاه مبدأ همه تحولات است.

او افزود: یکی از مسائلی که باید در سطح دانشگاه‌های ما تقویت شود، موضوع تربیت است؛ به گونه‌ای که اساتید دانشگاه‌ها با نقش‌آفرینی‌های بیشتر بتوانند در کنار آموزش، به مسائل مرتبط با تربیت نسل جوان و آینده‌ساز کشور نیز بپردازند.

عباسی‌دوانی، بر لزوم افزایش توجه به نظریه‌پردازی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌های کشور تأکید و با اشاره به فعالیت دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید مطابق با نیاز کشور و ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه توسعه یابند.
او ادامه داد: باید رشته‌های خط شکن به دانشگاه داده شود تا بتوانند ضمن پرورش دانشجویی که برای تخصص او بازار کار وجود دارد، مسائل جامعه را نیز حل کرده و در کمک به برطرف کردن مشکلات کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار