معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشگاه آزاداسلامی واحد یزد نیازمند جهش در زمینه‌های کرسی‌های ترویجی، آیین نامه‌های ارتقا و توسعه نشریات علمی و دانشجویی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد جزو واحد‌های خوب کشور است و در دوره سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ حضور خوبی داشتند.

او ارتباط واحد آموزش با مرکز را در پیگیری پرونده‌های دکترا، گره پشایی از مشکلات دانشجویان و دریافت مجوز‌ها را خوب ارزیابی کرد.

به گفته او تا کنون فقط سه کرسی اساتید و ۹ کرسی دنشجویی در یزد برگزار شده است که آمار پایینی به شمار می‌رود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: بر اساس آمار کشور از مجموع ۳۱۱ هیئت علمی، ۹ استاد تمام، ۲۳ دانشیار، ۱۴۹ استادیار و ۱۳۰ مربی، می‌توانند کرسی‌های بسیاری را در زمینه نشاط علمی و تولید نظریه، برگزار نماید.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور، انواع کرسی‌ها در کشور را شامل کرسی آزاد اندیشی کار دانشجویی، کرسی‌های زمستانه، کرسی‌های علمی، کرسی علمی نظریه‌پردازی، کرسی‌های تخصصی نظریه‌پردازی نوآوری و کرسی ترویجی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه  می گوید: توجه به کرسی ترویجی ایده خود من بود که راه انداختیم تا الان پنج هزار و ۵۰۰ کرسی ترویجی در کشور برگزار شده و حدود ۸۰۰ کرسی از این تعداد آن در دانشگاه آزاد برگزار شده است.

او پیگیری برگزاری کرسی‌ها از سوی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای ثبت در سامانه و کسب مجوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی را خواستار شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور، افزایش تعداد نشریات علمی را نیز در واحد‌های دانشگاه آزاداسلامی یزد خواستار شد و گفت: دو نشریه در حوزه ادبیات و هنر با رتبه علمی دانشجویان و یک نشریه تحلیلی در حوزه جغرافیا فعال است و واحد‌های اردکان، تفت، میبد، بافق، مهریز، اشکذر و ابرکوه فاقد عملکرد در حوزه نشریات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: مقالات آی اس آی شرط ارتقاء نیست و ارائه هر گونه مقاله علمی پژوهشی برای ارتقای وضعیت اساتید امتیاز دارد و نیز سعی شده تا زمان رسیدگی به پرونده ارتقای اساتید نیز کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.