کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که نسبت به استفاده از ضدیخ در ماشین های کشاورزی اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان نسبت به تسریع در برداشت محصولات پنبه، چغندرقند و سویا و همچنین انتقال محصولات برداشت شده به انبار اقدام کنند.

رفیعی می گوید: کشاورزان نسبت به انجام بهداشت عملیات زراعی و باغی به منظور کاهش تردد آفات اقدام کنند. همچنین بعد از برداشت زعفران، عملیات آبیاری مزارع را انجام دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: زنبورداران برای محافظت از کندوها در برابر سرما نسبت به عایق بندی و استفاده از تغذیه مصنوعی اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی آبی تا ۲۵ آذر ۲۴.۸ میلی متر و دوره بلندمدت ۵۴.۴ میلی متر است که این امر کاهش ۳۱.۱ میلی متری نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز در بخش هایی از کرمان، یزد، اصفهان و فردا در کرمان بارش پراکنده انتظار می رود. همچنین روز سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر و مناطق شمال غرب و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش رخ می دهد.

امروز در شرق و جنوب شرق، فردا در جنوب شرق و سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی سرعت وزش باد افزایش می یابد. قابل ذکر است تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار