باغداران و کشاورزان هشدارهای بارش باران و سرمای هوا را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دما در برخی مناطق، انبارداران سیب زمینی نسبت به بازدید مداوم و روشن کردن دستگاه های حرارتی و همچنین پوشش کامل پنجره ها اقدام کنند.

به گفته او،کشاورزان استان کرمانشاه نسبت به سموم با ماندگاری کم در مزارع اقدام کنند.

غلامی می گوید: باغداران در باغات با سن بیشتر جهت افزایش نفوذپذیری آب اقدام به چالکود کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به سردی هوا و بارندگی ، باغداران نسبت به قطع آبیاری باغاتی که محصولاتشان برداشت شده است، اقدام کنند. همچنین آب سیستم های آبیاری تحت فشار جهت جلوگیری از آسیب دیدگی تخلیه شود.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در برخی مناطق استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، لرستان، کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

روز پنج شنبه در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، برخی مناطق ایلام، لرستان و کرمانشاه افزایش ابر و بارش پیش بینی می شود. روز جمعه در دامنه ها و ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف  خواهد بود.

با تداوم پایداری و سکون نسبی هوا، طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بویژه تهران، کرج، مشهد و تبریز افزایش غلظت و انباشت آلاینده های جوی پیش بینی می شود‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار