انجام ترمیم راه‌های روستایی با هدف توسعه گردشگری روستایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۷۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان امسال آسفالت شده که بیشتر این مسِر‌ها با محوریت گردشگری روستایی صورت گرفته است.

احمدرضا دالوند در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در لرستان افزود: توپوگرافی لرستان موجب جایگاه ویژه این استان در حوزه حمل و نقل شده است بنابراین جابجایی کالا و مسافر در جاده‌های این منطقه اهمیت بسزایی دارد چرا که لرستان در مسیرکریدور‌های اصلی کشور قرار گرفته است.

وی اقدامات راهسازی و راهشکافی در استان را قابل تقدیر دانست و گفت: یکی از مشکلات بزرگ روستاییان که موجب مهاجرت به شهر‌ها می‌شود نبود راه و زیرساخت است بنابراین جاده سازی برای روستاییان از تبعات مهاجرت نیز جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار راننده دارای کارت هوشمند در لرستان ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای احداث راه‌های روستایی اصلی استان در حال انجام می‌باشد که با مصوبات سفر پارسال رییس جمهور رونق گرفته است.

دالوند با بیان اینکه تعامل رانندگان حمل و نقل باری استان در ماه‌های اخیر مطلوب و به دور از حاشیه بوده است اضافه کرد: چندین طرح بزرگراهی و آزادراهی در لرستان فعال شده است که امید می‌رود با تخصیص مصوبات سفر، تا نیمه دوم ۱۴۰۲ بهره برداری شود.

طول جاده‌های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.