مشاور فن‌آوری وزیر کشور گفت: یک هزار شناسه جهت جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی اختصاص یافت.

حمیدرضا طهوری مشاور فن‌آوری وزیر کشور در هشتمین کارگروه عملیاتی کردن شعار محوری سال "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، از تخصیص هزار شناسه به نخبگان به منظور جذب در دستگاه‌های دولتی و استفاده از استعداد این افراد خبر داد و اظهار داشت: در سطح کشور ناچاریم اقتصادی که به کمک نفت و کمک‌های خارجی اداره می‌شد را با اقتصاد درونی و قوای محرکه با ریشه علم و فناوری متخصصان داخلی با ارزش افزوده بالا ارتقا دهیم.

او با بیان اینکه باید بیش از پیش متکی به توان و ظرفیت‌های داخلی باشیم، عنوان کرد: اکنون در ارزیابی وضعیت علم و فناوری کشور که توسط مجامع بین‌المللی تهیه می‌شود، یکی از پیشرفت‌های جدی ایران تربیت منابع انسانی متخصص است و در رده چهارم دنیا هستیم.

مشاور فن آوری وزیر کشور با بیان اینکه هر کشوری براساس ظرفیت‌های موجود پیشرفت می‌کند، عنوان کرد: منابع انسانی فراوان، متخصص و قوی از ظرفیت‌های مهم کشور است و جهت ایجاد موتور محرک در اقتصاد کشور باید با بهم‌رسانی متخصص، زیرساخت مناسب، دانش و ظرفیت‌های قبلی هم‌افزایی کنیم، ولی در مرحله اجرا آن چه که پاسخگو است، خوب فکر کردن، روابط صادقانه و تعامل است.

او با اشاره به برنامه توسعه اقتصادی لرستان بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان نباید جدای از برنامه اقتصادی استان باشد و باید همان برنامه اصلی اقتصادی استان را با کمک همگانی و حضور بیشتر متخصصان و نهاد‌های علمی و فناوری پیش ببریم.
طهوری گفت: هیئت اندیشه‌ورز نخبگان نباید محدود باشد و با مدل علمی، فراغت و نقشه، طرح‌های خوبی تعریف کند و مسائل مورد نظر با حضور جمع نخبگان مطرح و بررسی شود.

 

برچسب ها: وزیر کشور ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.