ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه راه اندازی می‌شود.

سعید شهند، مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه تأمین شده و اداره محیط زیست نیز با استفاده از منابع ملی نسبت به اجرای پروژه در سالجاری اقدام می‌کند.

او افزود: مسئله محیط زیست مهم و تخصصی و وزن محیط زیست برابر با وزن سلامتی جامعه است و در همین راستا به دنبال توسعه پایدار و همگام با آن در مسیر توسعه گام بر می‌داریم.

شهند تصریح کرد: رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای تمام طرح‌ها امری ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان اشنویه هم در این دیدار گفت: ایستگاه سنجش ذرات هوا در شهرستان اشنویه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و هم مرز بودن با کشور عراق و از طرفی ازدیاد وقوع پدیده ریزگرد، برای ارائه هشدار‌های لازم و اخذ تصمیمات در شرایط بحرانی مورد نیاز شهرستان است.

سید علی ترابی افزود: در راستای خود حفاظتی و با توجه به حساسیت و اهمیت شرح وظایف و مسئولیت‌های حفاظت محیط زیست لازم است اعتبارات لازم برای تعمیر و تجهیز اداره مربوطه تخصیص یابد.

ترابی گفت: با توجه به عملکرد خوب اداره محیط زیست اشنویه شکارغیرمجاز در این شهرستان کنترل شده و اشنویه یکی از شهرستان‌های دارای سایت پسماند است که بصورت مستمر مورد پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اشنویه اضافه کرد: با توجه به گونه‌های مختلف جانوری و تنوع زیستی انتظار می‌رود با پیگیری و توجه ویژه، منطقه "تاله جار" که از مناطق بکر شهرستان است در راستای حفاظت از عرصه و تنوع زیستی به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.