رئیس جمهور رفع نیاز‌های جامعه انسانی معاصر را اصلی‌ترین ماموریت حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: شناخت این نیاز‌ها در گرو آن است که حوزه و دانشگاه از مردم، در میان مردم و با مردم باشند.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در ششمین همایش بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در محل مدرسه عالی شهید مطهری، با گرامیداشت یاد شهید مفتح، این مناسبت را بهانه خوبی برای بازنگری در اهداف، روش‌ها و باید‌ها و نباید‌های علم‌آموزی و معرفت‌افزایی در حوزه و دانشگاه توصیف کرد و با مهم دانستن شناخت صحیح وضع موجود و وضع مطلوب و تلاش برای کم کردن فاصله بین آنها، سه ماموریت و رسالت اصلی برای حوزه و دانشگاه را ۱- علم و پیشرفت ۲- تربیت انسان‌های فرهیخته و ۳- مسئله شناسی و حل مسئله عنوان کرد.

رئیس جمهور حوزه را مرکز شناخت و آموختن قول‌الله و دانشگاه را مرکز شناخت و آموختن فعل‌الله دانست و افزود: فارغ از اینکه این علم در حوزه آموخته شده باشد یا دانشگاه، باید نافع و نجات‌بخش انسان باشد و فراگیرنده آن بداند که عالم محضر خداست.

رئیسی شناخت و رفع نیاز‌های انسان و جامعه انسانی معاصر را اصلی‌ترین ماموریت حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: شناخت این نیاز‌ها در گرو آن است که حوزه و دانشگاه از مردم، در میان مردم و با مردم باشند و حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو بازوی علمی کشور باید با شناسایی و تدوین نظام مسائل جامعه برای رفع مشکلات و مسائل موجود بر اساس اصول علمی محکم و غنی اسلامی راهکار ارائه دهند.

رئیس جمهور شناسایی به موقع مخاطرات پیش‌روی جامعه و شجاعت در دادن هشدار‌های به موقع را از ویژگی‌های روشنفکران واقعی دانست و تاکید کرد: روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید در مسیر تبیین حقایق بدون ترس از هجمه‌ها، همانند مرزبانان مرز‌های جغرافیایی کشور، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ، از خودگذشتگی و ایثار کنند.

رئیسی علم‌آموزی و بصیرت‌افزایی و تلاش برای اجرای عدالت را از ویژگی‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: نیرو‌های انقلابی برآمده از حوزه بر مبنای منطق، تدبیر و عقلانیت هم خوب درس می‌خوانند و هم در عرصه اجتماعی برای شناخت و رفع مسائل حضور موثر و سازنده‌ای دارند که نمونه آن را در وقایع اخیر شاهد بودیم که طلاب و دانشجویان بابصیرت و انقلابی که در ایام عادی خوب درس می‌خواندند، در هنگام خطر و مواجهه با ضرورت در عرصه اجتماعی نیز حضور جدی داشتند و شهادت برخی از طلاب و دانشجویان دلیل صدق این مدعی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
روشنفکرای واقعی فقط به منافع مردم فکر میکنن و هیچی تو دنیا ندارن و برا کسی هم ضامن نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
الهام علی‌اف از سرنوشت شوم دیکتاتور سابق عراق عبرت گیرد.
رئیس جمهور خودخوانده جمهوری آذربایجان که بر خلاف قوانین بین المللی ریاست جمهوری را از پدرش به ارث برده، اخیراً به علت اینکه با کمک ترکیه، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر توانسته یک پیروزی زودگذر و آنی در برابر ارمنستان پیدا کند دچار غرور کاذب شده است.
اینکه در حال حاضر شاکله تفکرات «الهام علی‌اف» همان شاکله تفکرات «صدام حسین» در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است.
«الهام علی‌اف» عروسک خیمه شب بازی آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی است. او از سرنوشت شوم دیکتاتور سابق عراق عبرت گیرد تا همان گونه که صدام قربانی اهداف آمریکا شد، او هم قربانی اهداف اسرائیل در منطقه نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ارسال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای وغیره از توسط جنایتکاران مانند آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل به عربستان سعودی، امارات، ائتلاف متجاوز سعودی و اوکراین هم نقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار و مزدورانشان تسلیحاتی و مالی تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی را تامین کرده اند و هنوز هم تامین می کنند نقض قطعنامه ٢٢٣١ بوده است.
ایران به دولت های، مظلومان و مسلمانان کمک و حمایت می کند ولی اما آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار از تروریست ها کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
چند سالی است که دانش آموزان در ماه رمضان، سختی درس خواندن را بهانه روزه خواری می کنند. لذا پیشنهاد می کنم که در ماه رمضان، مدارس تعطیل باشند و در عوض، از شهریور ماه به مدرسه بروند.
به این ترتیب هم به عبادت می رسند و هم تعطیلات طولانی تابستان باعث فراموشی دانش آموزان نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شبکه اینترنشنال حق صلاحیت دخالت و مداخله در امور داخلی ایران ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
آمریکا: اخراج ایران از کمیسیون مقام زن پیامی برای تهران دارد
آمریکا با هر کشوری که مقابلش بایستد از اهرم تحریم استفاده می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
هوشمند و روشنفکر واقعی زمینه مخاطرات را شناسایی و رفع می کند نه خود مخاطرات را چون مخاطرات که اتفاق افتاده ولی عوامل زمینه ساز هنوز اتفاق نیافتاده و در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
درگیری مسلحانه مرزبانی ایران‌ با ‌اعضای یک گروهک تروریستی در ‌سراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
به لطف حضور جناب دکتر جناب دکتر زییسی جهادی انقلابی مملکت درحال پیشرفتی بی سابقه جهادی وار وانقلابی گونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
چوایران نباشد تن من مباد بدین بوم وبرزن یک تن زنده مباد تولید ثروت ملی ازراه داخلی کندن ازسرمایه دار داخلی وخرج ساخت کشور ودادن به فقرا وراهای خارجی جذب گردشکر و سرمایه خارجی فروش هرچه بیشترنفت وسایر تولیدات وصادرات کالاهای مرغوب وغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
در زمان که آمریکا و متحدانش به سرکردگی کاخ سفید و در سایه سکوت بی شرمانه کشورهای به اصطلاح اسلامی و هم سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از گروهک تروریستی داعشو سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کردند ولی متاسفانه دولت خیانتکار حسن روحانی بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور سابق ایران به همراه ظریف و عراقچی و غیره با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور، تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همه جانبه همکاری می کرد چرا؟

آمریکا و متحدانش و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
جای بسی تاسف است در شرایطی که مقامات کشورهای اروپایی داعیه حقوق بشر و به طور خاص، حقوق زنان را سر می دهند،در کشوری اروپایی، یک بانوی ایرانی در جایگاه یک مقام عالی دیپلماتیک مورد حمله سلاح سرد قرار گرفته و البته همزمان در داخل کشور ایران این گروه های تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای اروپایی با توزیع سلاح و ساماندهی اراذل و اوباش جان آحاد ملت ایران و جوانان و زنان این مرز و بوم را مورد حمله قرار داده اند و همان مقامات اروپایی علیرغم ادعاهای دروغین، سکوت اختیار کرده اند!
این اقدامات به رهبری گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق که بیش از این سبب سلب حیات از بیش از 18 هزار هموطن ایرانی ما شده اند، صورت گرفته و بنابر سوابق این گروه تروریستی ،این عمل حرکت جدیدی از سوی آنها نیست و جای تعجب ندارد! تعجب اینجاست که این گروه تروریستی در مامنی که مقامات اروپایی مدعی حقوق بشر برایشان فراهم کرده اند، دست به اقدامات ضد حقوق بشری می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
1401-9-27 09:51
پاسخ ایران به تهدیدهای نتانیاهو چگونه خواهد بود؟
بنیامین نتانیاهو که به صورت مجدد نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است مدعی شده است که برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران هر کاری خواهد کرد حتی دست به حمله نظامی هم خواهد زد.

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۱۵:۲۴
و ما هم 24 ساعته اسرائیل را نابود می کنیم!
نه تنها رژیم صهیونیستی جنایتکار و آمریکا و کشورهای اروپایی هم جرات حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارند.
نتانیاهو: لازم باشد به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کنیم! و ما هم از صهیونیست ها جنایتکار انتقام می گیریم.
اسرائیل کوچکترین اقدامی علیه ما کند تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم
اگر اسرائیل کوچکترین اقدامی علیه ما کند تلاویو را با خاک یکسان کرده و اجازه به نتانیاهو نمی‌دهیم.
موشک‌های ایران اسرائیل را با خاک یکسان می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۸:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
چند هفته ای هست اوضاع بورس نسبتاً خوب هست .
اگر این روند ادامه داشته باشد سبب کاهش تورم در بازارهای موازی می شود.
حمایت همه جانبه از بورس=نجات اقتصاد کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
قوه قضائیه با جدیت و مطابق قانون با اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل و مزدورانشان برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
چند نفر جنایتکاران ناآرامی‌ها در ایران با حکم قاضی و هم با تایید دیوان عالی کل کشور اعدام شده اند/ مدعیان حقوق بشر هم حق صلایت دخالت و مداخله در امور داخلی ایران را ندارند و هم حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ارسال سلاح از آمریکا به عربستان سعودی و امارات نقض قطعنامه ٢٢٣١ است.
ارسال سلاح از کشورهای اروپایی به عربستان سعودی و امارات نقض قطعنامه ٢٢٣١ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن ازآمریکا انتقام می گیریم
آمریکا رفتاری دوگانه نسبت به حقوق بشر دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر، اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است
کشورهایی که خود ناقض حقوق دیگر ملت‌ها هستند، نمی‌توانند در مقام مدعی و یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور بنشینند و باید پاسخگوی جنایات خود باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار حقی برای دفاع از حقوق بشر ندارد
ناقض حقوق بشر نمی تواند مدعی آن باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
۱۴:۴۵۲۷ آذر ۱۴۰۱
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تحریک آمریکا، فرانسه و آلمان در ماه نوامبر، قطعنامه‌ای ضدعلیه ایران صادر کرد. کارشناسان آژانس امروز به تهران می‌آیند شرم آور و تاسف بار است.

۱۴:۳۶۲۷ آذر ۱۴۰۱
مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی ایران برای آمریکایی ها جنایتکار گران تمام خواهد شد و گران تمام می شود.

۱۴:۳۴۲۷ آذر ۱۴۰۱
ناآرامی‌ها در ایران همان نتیجه عملکرد آمریکا جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره بوده است.

۱۴:۲۶۲۷ آذر ۱۴۰۱
لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن همان نتیجه عملکرد آمریکا جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره بوده است.

۱۴:۲۱۲۷ آذر ۱۴۰۱
کارشناسان آژانس باز هم جاسوسی برای اسرائیل امروز به تهران می‌آیند

۱۴:۱۹۲۷ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار 100 درصد فقط در باره توافق، برجام و مذاکرات وین دروغ می گویند از سال 2015 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.

۱۴:۱۵۲۷ آذر ۱۴۰۱
هیچ کس در کشور حق ندارد در باره برجام و مذاکرات وین با جنایتکاران مذاکره و همکاری کند
کشورهای اروپایی جنایتکار هم به همراه آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین 100 درصد به ایران اهانت و خیانت کردند.

۱۳:۴۶۲۷ آذر ۱۴۰۱
۱۳:۳۳۲۷ آذر ۱۴۰۱
از سال 1945 تاکنون در جهان هیچ کشوری در مورد برنامه سلاح هسته ای خود با آژانس همکاری نکردند و هنوز هم همکاری نمی کنند ولی فقط مسئولان خیانتکار هستند از سال 1392 تاکنون همه جانبه با آژانس همکاری کردند و هنوز هم همکاری می کنند شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
۱۲:۳۸۲۷ آذر ۱۴۰۱
حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان متاسفانه تاکنون هیچ واکنشی در باره قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نشان نداده است شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
۱۳:۳۳۲۷ آذر ۱۴۰۱
از سال 1945 تاکنون در جهان هیچ کشوری در مورد برنامه سلاح هسته ای خود با آژانس همکاری نکردند و هنوز هم همکاری نمی کنند ولی فقط مسئولان خیانتکار هستند از سال 1392 تاکنون همه جانبه با آژانس همکاری کردند و هنوز هم همکاری می کنند شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه عملکرد ایران از سال 1392 تاکنون در مذاکره و هم منطقه و جهان غلط و اشتباه بوده است.
ملت ایران خیانت های آمریکا را فراموش نمی کنند.
ملت ایران خیانت های انگلیس را فراموش نمی کنند.
ملت ایران خیانت های فرانسه را فراموش نمی کنند.
آخرین اخبار