رئیس اداره امور مالیاتی مهاباد گفت: درآمد‌های مالیاتی در حدود ۹ ماه گذشته از سال‌جاری در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۹ درصد افزایش یافته است.

عثمان بایزیدی رئیس اداره امور مالیاتی مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۶۳ میلیارد ریال مالیات در شهرستان مهاباد وصول شده که ۸۷ درصد مالیات پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: این مالیات از حدود ۱۴ هزار اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان اخذ شده که ناشی از همکاری شهروندان و همچنین استفاده از کارت‌های بانکی است.

رئیس اداره امور مالیاتی مهاباد ادامه داد: مهاباد در وصول درآمد‌های مالیاتی جز سه شهرستان برتر استان آذربایجان غربی بوده که این امر بیانگر تلاش مدیران و انضباط و خوش حسابی مودیان مالیاتی است.

بایزیدی گفت: امسال همچنین بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال به سه شهرداری مهاباد، گوگ تپه و خلیفان از محل ارزش افزوده پرداخت شده که به ترتیب مهاباد با ۱۸۳ میلیارد ریال، گوگ تپه با هفت میلیارد ریال و ۷۳۰ میلیون ریال بیشترین پرداختی را داشتند که صرف هزینه‌های عمران در شهرداری‌ها شده است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و تحریم‌های ظالمانه، تورم و رکود کسب و کار حمایت از مشاغل و بازاریان در دستور کار قرار گرفته است.

مالیات از جمله مهمترین منابع درآمدی دولت‌ها در دنیای امروز به شمار می‌رود و در ایران نیز طی سال‌های اخیر، روند رو به رشدی در وصول درآمد‌های مالیاتی وجود داشته است.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.