فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۴ باب کوره زغال در شهرستان کیار خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از شناسایی چهار باب کوره زغال در شهرستان کیار خبر داد و گفت: از این کوره‌های غیرمجاز ۲۵ کیلوگرم زغال از نوع بلوط جنگلی کشف و مابقی امحاء شد.

صادق محمدی افزود: طی دریافت گزارشی از سوی همیاران طبیعت و در حین گشت‌زنی در راستای حفاظت از اراضی ملی، ماموران سرجنگلبانی بخش مشایخ شهرستان کیار ۳ باب کوره زغال به صورت احداث در زیر زمین و یک کوره بشکه‌ای به همراه ۲۵ کیلوگرم زغال کشف کردند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: پس از گرفتن دستور از مقام قضایی، ماموران یگان حفاظت به استناد تبصره ذیل ماده ۴۹ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تخریب کوره‌های غیرمجاز کردند.

محمدی ادامه داد: رد این راستا سه متخلف شناسایی شد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم و جوامع محلی در شناسایی متخلفان اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جز با مشارکت مردم امکانپذیر نخواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از مردم و دوست‌داران طبیعت و آحاد جامعه خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله تخریب و تصرف عرصه‌های ملی، قاچاق چوب و زغال، قطع جنگل، احداث کوره زغال و هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی مراتب را به شماره ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار