رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: حمل و نقل از بخش‌های مهم و زیر بنایی اقتصاد کشور است و سرمایه گذاری در این زمینه موجب پیشرفت کشور می‌شود.

سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در روز ملی حمل و نقل ضمن تبریک به کارکنان این حوزه در کشور و به خصوص سازمان حمل و نقل شهر یزد و رانندگان، گفت: در سال ۱۳۶۱ و در زمان جنگ تحمیلی حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بودند بحران ناشی از کاهش ذخیره کالا‌های ضروری در کشور و از طرفی تهدید کشتی‌های منتظر تخلیه از سوی عراق همچنین هزینه سنگین شمول بیمه‌ها در کشتی‌ها باعث نگرانی‌هایی در بین مسئولین کشور و مردم شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بر این اساس با فرمان رهبر انقلاب امام خمینی (ره) و با مشارکت کامیون داران کشور جهادی کم نظیر رخ داد و کامیون داران برای تخلیه بار‌ها در بنادر داوطلبانه اقدام کردند تا هرچه سریع‌تر بار تخلیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته او در چنین شرایطی کامیون داران صحنه‌هایی کم نظیر از فداکاری و ایثار در تاریخ انقلاب اسلامی را به ثبت رساندند به همین دلیل ۱۵ سال بعد به پیشنهاد وزارت راه و ترابری سابق و جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری روز ۲۶ آذر ماه ۷۶ به عنوان روز حمل و نقل اعلام شد و از سوی شورای عالی فرهنگی عمومی کشور نیز این مناسبت به تصویب رسید.

سیفی وجود حمل و نقل را در کشور الزامی دانست و گفت: حمل و نقل از بخش‌های زیربنایی اقتصاد کشور به شمار می‌آید و بدون شبکه حمل و نقل تصور رشد و پیشرفت کشور غیر ممکن است، قطعا سرمایه گذاری در حمل و نقل باعث افزایش رشد اقتصادی کشور می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.