رئیس جمعیت هلال احمر از خرید خودرو‌های امدادی جدید برای این جمعیت خبر داد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور در نشست نمایندگان مردم شهرستان بابل و مسئولان هلال احمر استان، گفت:برنامه خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات اجرایی شده است که براساس برنامه ریزی از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ ماهانه یکصد دستگاه از این خودرو‌ها تحویل جمعیت هلال احمر خواهد شد.

او افزود: این تعداد خودروی امداد و نجات، پاسخگوی نیاز هلال‌احمر برای امدادرسانی در سطح جاده‌های کشور و حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی نیست.

دکتر کولیوند با اشاره به فرسودگی کامل ناوگان خودرویی هلال‌احمر در پی تخصیص بودجه ناکافی، افزود: از سال ۹۰ حتی یک دستگاه خودروی امداد و نجات و یا آمبولانس به ناوگان خودرویی هلال احمر تخصیص نیافته است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: ۱۰ بالگرد امدادی این جمعیت زمین‌گیر شده است که اورهال و تعمیر آن‌ها به حمایت دولت و مجلس نیاز دارد.

او با تاکید بر اهتمام جدی به مسائل امدادگران و نجاتگران، افزود:یکی از اقدامات خوبی که در ماه‌های گذشته انجام شد بیمه امدادگران و افزایش حقوق و مزایای شغلی آنان است که با وجود محدودیت‌های مالی اجرایی شد.

کولیوند گفت:تقویت زیرساخت‌های امدادی و پشتیبانی مازندران در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد و با توجه به شرایط طبیعی و اقلیمی و گردشگری مازندران اقدامات موثری در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

او در ادامه با ابراز تاسف از پرداخت نشدن مطالبات واکسیناتور‌هایی که در قالب برنامه ملی مهارکرونا با دانشگاه علوم پزشکی مازندران همکاری کردند، گفت:این مسئله را با جدیت پیگیری خواهم کرد و امیدواریم بزودی مطالبات آن‌ها پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار