رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کاهش ۲۵ در صدی کشف مواد مخدر در استان خبر داد .

سرهنگ فرهاد علی بیگی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: به علت دستگیری سرشاخه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر در استان، در ۹ ماهه ازابتدای سال، کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: عمده سرشاخه های اصلی قاچاقچیان در زندان به سر می‌برند و به همین دلیل میزان کشفیات موادمخدر در استان کاهش یافته است.

سرهنگ فرهاد علی بیگی اعلام کرد: از ابتدای ماه تاکنون ۱۳۱ قاچاقچی ۱۵۷ توزیع کننده ۳۱۰ نفر نگهداری کننده و ۳۴۸ معتاد متجاهر دستگیر شده اند. همچنین ۶۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: ۹۶۴ قاچاقچی با بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد در ۹ ماهه امسال کشف شد که ۵۱ متهم زن بودند.

این مسئول گفت: با راه اندازی مراکز ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ میزان بازداشت معتادان متجاهر افزایش یافته است.

سرهنگ علی بیگی بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر ۳۵ مورد از کشفیات مواد مخدر استان قزوین در استان‌های دیگر انجام شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۵۴۹ طرح در مناطق آلوده استان اجرا شد و در آن‌ها یک تن و ۸۵۵ کیلوگرم موادمخدر کشف و تعداد زیادی قاچاقچی بازداشت شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ دستگاه موتورسیکلت حامل موادمخدر توقیف شدند و ۴۱۰۰ فقره پرونده قضایی موادمخدر از ابتدای امسال تشکیل شده است.

دبیر جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در این نشست گفت: استان قزوین چهارمین استانی بود که پیشنهاد تشکیل مجمع خیران مبارزه با مواد مخدر را ارائه کرد و ۱۵۰ نفر از خیران استان شناسایی شدند.

سید جمال حسینی افزود: با توجه به دسترسی آسان به موادمخدر، فراجا موظف شد با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، روش‌های جدید برای مقابله با توزیع و فروشندگان موادمخدر را اجرا کند. کاهش ۲۵ در صدی کشف مواد مخدر در استان قزوین

جانشین فرماندهی انتظامی استان هم گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از جرایم استان به موضوع مواد مخدر اختصاص دارد و حتی در اغتشاشات اخیر افرادی بازداست شدند که یا سابقه مصرف مواد مخدر داشتند و یا قبل از حضور در اغتشاشات، موادمخدر مصرف کرده بودند.

سرهنگ عبدالملکی، گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی، از اجرای مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر سرباز می‌زنند و نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها برای برخورد جدی با قاچاق موادمخدر هستیم تا فرزندانمان درگیر معضل خانمان سوز اعتیاد نشوند.

وی تاکید کرد: برخی از مصوبات کمیته مبارزه با موادمخدر قدرت اجرایی ندارد و نیازمند بازبینی نحوه اجرای این قوانین هستیم.

اعلایی، استاندار هم گفت: برای شروع فرایند برخورد جدی با معتادان متجاهر و برخورد با توسعه مواد مخدر، کمپ ماده ۱۶ راه اندازی شد و در یک سال اخیر با همکاری هلال احمر، بهزیستی، دادگستری، فراجا و ... اقدامات خوبی انجام شد.

اعلایی افزود: یکی از نقایص استان در مورد نبود کمپ ماده ۱۶ حل و فصل شد و معتادانی از سطح شهر‌ها جمع آوری و داخل کمپ‌ها نگهداری می‌شوند. امیدواریم معتادی در شهر‌ها وجود نداشته باشد که نیازمند تاسیس مراکز بازپروری باشیم.
وی ادامه داد: بودجه مورد نیاز مراکز ماده ۱۶ تامین شود و در کنار آن از ظرفیت خیران و حتی پزشکان جهادی در راستای مردمی ستزی دولت برای بهبود معتادان در مراکز ماده ۱۶ استفاده شود.
استاندار تاکید کرد: موضوع ملاقات با معتادان تحت درمان از دادستانی و دستگاه قضایی استعلام شود تا شاهد جلوگیری از ورود موادمخدر به کمپ‌ها و بهبود معتادان متجاهر باشیم.
اعلایی اذعان کرد: اقدامات صورت گرفته در استان برای کاهش مصرف مواد مخدر کافی نیست و نیازمند همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.