به مناسبت ایام فاطمیه مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی در حسینیه حضرت زهرا (س) اخماقیه تبریز برگزار شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی با تاکید اینکه پیرغلامان عزیز یک عمر در راه اباعبدالله الحسین (ع) خدمت کرده اند و ما نیز باید قدردان آن‌ها باشیم گفت: از حضرت امام زمان (عج) نقل است که حضرت زهرا(س) برای عالم الگو است هیچ یک از ماشان و مقام ایشان را نشنا خته ایم به عنوان مثال باید از بعد ملکوتی معرفت و بصیرت ایشان الگو بگیریم.  

 
حجت الاسلام حسینی افزود: حیات دنیوی دخت نبی مکرم اسلام برای ما الگوست و باید همسرداری، ولایتمداری، فرزند پروری و همسایه داری را از ایشان یاد بگیریم .

 
وی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) باعث خلقت عالم ، عرش و ملائک است تصریح کرد: ایشان همواره مردم را به راه حق دعوت می‌کردند، همچنین ولایت حضرت علی (ع) و حقانیت ایشان را به مردم بازگو و تبیین می‌کردند به همین دلیل از ایشان به عنوان بهترین مدافع ولایت نام برده شده است.  

 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) نیز برای تبیین و آگاهی سازی مردم از قیام امام حسین (ع) اقدامات ارزشمندی انجام دادند، تاریخ نوشته است که ایشان حدود دویست خطبه در مدت بیست روز ازکربلا تا شام نوشتند.


وی افزود:کسی که در مجالس اهل بیت قطره‌ای اشک بریزد قطعا ادامه دهنده راه ائمه معصومین خواهد بود.

 
در پایان مراسم از پیرغلامان و خادمان حسینی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.