نماینده مردم خاش از اخذ مجوز ساخت راه آهن زاهدان به میرجاوه خبر داد و گفت: این خط افزون بر توسعه رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی، باعث اشتغالزایی و توسعه ناوگان مسافربری منطقه نیز خواهدشد.

 اسماعیل حسین زهی اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمری که انجام شده پس از سال‌ها انتظار راه آهن زاهدان به میرجاوه و اتصال به راه آهن سراسری کشور با اخذ مجوز لازم، تامین اعتبار شد و به زودی کلنگ احداث آن با حضور مسوولان به زمین زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستان وبلوچستان به عنوان استان مرزی از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است افزود: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، مشروط به فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی بوده که مهمترین آن توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل حوزه انتخابیه در سه سال گذشته پیگیری‌های مستمری انجام شده که خوشبختانه بعد از سال ها انتظار احداث بزرگراه و باند دوم مسیرهای اصلی و مهم ارتباطی حوزه انتخابیه همزمان در حال اجرا هستند و در کنار آن راه آهن زاهدان به خاش هم اخیرا تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با اجرای خط راه آهن زاهدان به میرجاوه، مسیری مطمئن جهت تبادلات تجاری بین کشور ایران و پاکستان ایجاد خواهد شد و همچنین با کاهش هزینه‌های حمل نقل برای صادرات و واردات، زمینه رقابت تجار ایرانی با سایر رقبا در بازار پاکستان با صادرات کالای ایرانی نیز فراهم خواهد شد.

حسین زهی گفت: راه آهن زاهدان میرجاوه علاوه‌بر توسعه رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی، باعث اشتغالزایی و توسعه ناوگان مسافربری منطقه نیز خواهدشد.

وی بیان کرد: شهرستان مرزی میرجاوه از ویژگی خاصی برای توسعه برخوردار است و مطمئنا با احداث بزرگراه زاهدان میرجاوه و این خط ریلی، تردد ناوگان بین المللی و داخلی در منطقه فراهم خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگ و مثبت اقتصادی، اجتماعی و شناخته شدن ظرفیت‌های فراوان گردشگری و فرهنگی این شهرستان خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار