رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از کمبود نیروی انسانی متخصص در این مدارس خبر داد.

طیبه محمدی گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص و جذب نشدن نیرو‌های توانبخشی در سال‌های گذشته چالش اساسی این نهاد است. 

او با بیان اینکه در بیشتر مدارس آموزش استثنایی، مشاور و نیروی توانبخشی وجود ندارد، تاکید کرد: کمبود نیروی متخصص توانبخشی از جمله گفتار درمان، کاردرمان، فیزیوتراپ و مشاور خدمت رسانی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را تا حدودی دچار آسیب کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه هزار و ۵۸۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۵۰ مدرسه استثنایی و ۲۲ مرکز اختلالات یادگیری در استان درحال تحصیل هستند، افزود: ۹۵ درصد دانش آموزان مشکل ذهنی و پنج درصد آن‌ها معلولیت جسمی با بهره هوش عادی دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان تصریح کرد: این نهاد گروه‌های مختلفی از کودکان شامل آسیب دیدگان ذهنی، طیف اوتیسم، اختلالات جسمی و حرکتی، آسیب دیدگان ناشی از کم بینایی و ناشنوایی، اختلالات رفتاری و چند معلولیتی را پوشش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه تسهیل دسترسی همه دانش‌آموزان به آموزش و پرورش فراگیر راهکاری مناسب برای دستیابی به عدالت آموزشی است، گفت: فضا‌های آموزشی در مدارس عادی بستر مناسبی را برای پذیرش کودکان دارای معلولیت فراهم نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.