۵۰ کیلومتر باند دوم با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی زیر بار ترافیک رفت.

 

افتتاح و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر باند دوم در سطح خراسان جنوبی با حضور بذر پاش وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت.

این میزان باند دوم با اعتبار ۶۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

۱۲۰ کیلومتر از طرح های راهداری نیز با اعتبار هزینه شده ۱۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بذرباش در این آیین گفت: این ۵۰ کیلومتر باند دوم که در سطح استان زیر بار ترافیک رفت از مصوبات رئیس جمهور در سفر قبلی بوده است و باید روند کار سرعت گیرد و سعی می‌کنیم منابع جدیدی برای تأمین اعتبار جدید در نظر گرفته شود تا مابقی مسیر هم دوبانده شود.

او افزود: خراسان جنوبی به نسبت سرانه بزرگراهی وضعیت خوبی دارد، اما باز هم برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

بذرباش بیان کرد: سعی داریم ۴۰ کیلومتر باقی مانده محور بیرجند به مشهد را هر چه سریعتر دوبانده کنیم و منابع را تجهیز و به استان ابلاغ کنیم تا سریعتر کار انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای روکش آسفالت در راه‌های سراسر کشور برنامه داریم، ولی این کار هزینه‌های بالایی را طلب می‌کند و برای آسفالت بخش باقی مانده راه‌های استان هم اعتبارات را ابلاغ خواهیم کرد تا روند کار پیش رود.

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این آیین گفت: در بخش بزرگراهی در کشور هم ۳ محور جدید در راه اجرا داریم و درخراسان جنوبی ۲ هزار و ۶۵۰ کیلومتر تعهد احداث مسیر جدید داریم که ۸۵۰ کیلومتر تحویل شده است که به خصوص محور زیارتی بیرجند به قاین بوده است و حدود ۶۴۷ کیلومتر هم از این بزرگرا‌ه ها را در دست اجرا در استان داریم که نزدیک به هزار کیلومتر باقی مانده که در حال تأمین اعتبار آن هستیم و اتفاقات خوبی در استان در این راه افتاده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی در طبس کلید یک واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار، از طرح‌های نهضت ملی مسکن تحویل متقاضی شد.

از ۸۶۴ واحد یک طبقه حیاط دار در طرح ۵۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در طبس، ۲۵۶ واحد در مرحله نازک کاری است.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرستان طبس خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن یکی از شهرستان‌های موفق در سطح کشور است.

او افزود: مدل جدید در حوزه طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین و احداث واحد‌های تک طبقه و یک طبقه است که به الگوی ایرانی اسلامی نزدیک‌تر است.

بذرپاش عنوان کرد: واگذاری زمین و احداث واحد‌های تک طبقه را در دستور کار قرار داده و در همه‌ شهر‌ها آغاز کرده ایم.


بیشتر بخوانید


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  الصاق وام بانکی به زمین گفت: در فاز اول شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر انجام شده و در روز‌های آینده واگذاری زمین آغاز می‌شود که زمین‌ها آماده و تحویل آغاز می‌شود.

او عنوان کرد: در برخی از شهر‌ها هنوز درصددیم که زمین را فراهم کنیم و طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید همه‌ دستگاه‌ها موظفند زمین در اختیار بگذارند و هر جا که راه و شهرسازی مناسب دانست برای اجرای طرح با سرعت انجام می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن چند مدل را دنبال می‌کنیم گفت: در یک روش با واگذاری زمین رایگان و تسهیلات بانکی و آورده متقاضی خانه ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین طرح نهضت ملی نیز در شهر‌های جدید صورت می‌گیرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان ثبت نام کرده اند.

او گفت: از روز شنبه به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که تعداد قابل توجهی از تعهدات را بر عهده بگیرند و آورده‌ای که بر عهده بانک‌ها بوده سریعتر تأمین کنند و وارد اجرا شویم.

بذرپاش گفت: همچنین در خود مالکی در شهرداری‌ها، در شهر‌ها و محدوده‌های شهر‌ها مکانیزم‌های تشویقی قرار دادیم که در هفته‌های آینده اعلام می‌شود تا به رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده و سایر بخش‌ها و شهر‌ها کمک شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اتمام واحد‌های مسکن مهر نیز تعداد قابل توجهی از تعهدات مسکن مهر باقی مانده که در تلاشیم از صندوق ملی مسکن تأمین اعتبار شود.

او افزود: در این زمینه واحد‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشتند در اولویت هستند که امیدواریم بتواینم تا پایان سال بخش اعظمی تحویل هموطنانمان شود.

بذرپاش گفت: عقب ماندگی‌های زیادی در سا‌ل های قبل بوده که سریع باید جبران کنیم و سالانه ساخت یک میلیون مسکن نیاز جامعه است که در قانون مصوبات مجلس شورای اسلامی نیز آمده است.

همچنین مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار مطابق با سبک الگوی ایرانی - اسلامی در شهرستان طبس خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت بخش اعظمی از واحد‌ها در حال اتمام است و امروز هم عملیات یک سایت ۳۵۰ هکتاری آغاز می‌شود که اقدام قابل توجهی است.

او افزود: به این ترتیب حدود ۷ هزار واحد مسکونی تحویل مردم می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه این مدل بهترین روش مطابق با سبک الگوی ایرانی - اسلامی خواهد بود، بیان کرد: این روش در هر نقطه از کشور که زمین کافی داشته باشد، اجرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بر لزوم هرچه سریعتر شدن آغاز فرآیند تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.