معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال ۲ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان برای نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.

محمد زراع حسین‌زاده با بیان اینکه در سال‌های اخیر ۴ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال جاری ۲ هزار تن قیر برای محلات بازآفرینی و یک هزار و ۲۰۰ تن هم برای معابر مسکن مهر و طرح نهضت ملی واگذار شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی در محلات هدف، از شناسایی بیش از ۱۳۰۰ هکتار بافت نا کارآمد در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۹۶۳ هکتار در شهر اردبیل، ۲۴۸ هکتار در شهرستان پارس آباد، ۹۵ هکتار در شهرستان مشگین شهر و ۸۴ هکتار در شهرستان خلخال جزو بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.

حسین‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی در محلات هدف اردبیل و شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در دست اجرا است، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی ساکنان است و در نهایت تلاش می‌شود که شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این مناطق به سطح متوسط شهری ارتقا یابد.

او احداث زمین چمن مصنوعی در ایران‌آباد و سالن ورزشی و بهسازی معابر عدالت‌آباد را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقای شاخص‌های محلات و بافت‌های فرسوده عنوان کرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از تامین ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در تمام شهرستان‌های استان در مرحله نخست این طرح خبر داد و گفت: تمام زیرساخت‌های لازم از قبیل آب، برق، گاز و زمین مورد نیاز برای احداث واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

حسین زاده درباره تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در اردبیل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های دیگر هم ۳ میلیارد ریال تسهیلات با سه سال دوران مشارکت، بازپرداخت ۱۰ ساله و سود مشارکت ۹ درصد از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: در بحث اسکان موقت هم ۴ میلیارد ریال تسهیلات با سود هشت درصد و باز پرداخت ۳۶ ماهه به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث مسکن برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت آورده متقاضیان بوده چرا که این طرح تقاضا محور است و هرچه واریزی متقاضیان بیشتر باشد تعداد واحد بیشتری احداث می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.