معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: لیست کودکان زیر چهار سال برای کاشت حلزون شنوایی در اصفهان به صفر رسیده است.

سید مرتضی حیدری درباره وضع کاشت حلزون شنوایی در استان اصفهان اظهار کرد: لیست کودکان زیر چهار سال برای کاشت حلزون شنوایی در اصفهان به صفر رسیده و استان اصفهان به عنوان نخستین استان به این مهم دست یافته است.

او با اشاره به هزینه کاشت این پروتز برای بیماران عنوان کرد: این اقدام در طرح ملی کاشت حلزون شنوایی انجام گرفته که طی آن خدمات درمانی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هر پروتز حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد و علاوه‌بر آن پرداخت هزینه‌های بیمارستان، بی‌هوشی، بستری و ... نیز از بیمار سلب شده و به صورت رایگان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه اولویت ما برای کاشت حلزون شنوایی کودکان زیر چهار سال بوده‌اند، تصریح کرد: تا ۱۸ ماهگی زمان طلایی انجام این عمل است و بهترین نتیجه را در پی دارد، اما به علت مشکلات متعدد و فرهنگ عمومی که برخی خانواده‌ها را از انجام این کار منع می‌کند، سن انجام این عمل در کشور بالا رفته است.

حیدری ادامه داد: در تلاش هستیم تا پس از کودکان زیر چهار سال که در اولویت کاشت حلزون شنوایی قرار دارند، بتوانیم امور سایر بیماران این حوزه را نیز تسریع کنیم.

او خاطرنشان کرد: هر پروتزی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار دهد به فرد متقاضی تعلق می‌گیرد و عمل مربوطه انجام می‌شود.

کاشت حلزون شنوایی عملی است که به درمان بیماران ناشنوا و مبتلا به کم‌شنوایی عمیق کمک می‌کند. طی طرح ملی کاشت حلزون شنوایی در کشور، کودکان زیر چهار سال و سایر بیماران واجد شرایط که مطابق رای کمیسیون مرکز کاشت حلزون مرجع مشخص می‌شوند می‌توانند از خدمات درمانی رایگان در این حوزه بهره‌مند شوند.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.