جنبش یورو پالستاین در تجمعی اعتراضی علیه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارفور اعلام کردند اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت جنگی حساب می‌شود.

جنبش یورو پالستاین (فلسطین) در توئیتی اعلام کرد امروز برای محکوم کردن ایجاد فروشگاه‌های کارفور در شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی که در زمین‌های متعلق به فلسطینیان احداث شده است، به فروشگاه‌های کارفور رفته‌اند.

تعدادی از فعالان مخالف رژیم اشغالگر در اعتراض به قرارداد‌های این فروشگاه زنجیره‌ای با شرکت‌های صهیونیستی، تجمعی اعتراض آمیز در فروشگاه‌های کارفور در پاریس پایتخت فرانسه برگزار کردند.

جنبش دی‌بی‌اس نیز در توئیتی نوشت: فروشگاه‌های کارفور در طرح احداث شهرک‌های غیرقانونی نقش دارند. این کار بر اساس قوانین بین المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود. شهرک‌ها یکی از عناصر اصلی نژادپرستی اسرائیل علیه فلسطینیان هستند.

معترضان در فروشگاه‌های کارفور شعار می‌دادند ”کارفور با سودی که از خرید ما به دست می‌آورد، در زمین‌های فلسطینیان شهرک می‌سازد».، «کارفور کالا‌های خود را به آنجا می‌برد و به شرکت‌های اسرائیلی که شهرک نشینان در آن‌ها کار می‌کنند اجازه می‌دهد از نام کارفور استفاده کنند» و «کارفور استعمارگر است. کارفور غیرقانونی است».

این تجمع اعتراضی پس از آن برگزار شد که شرکت کارفور از توافقنامه جدید مشارکت با شرکت صهیونیستی الکترا و شرکت فرعی وابسته به آن به نام «ینوت بیتان» خبر داد.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی، پلاکارد‌هایی در محکومیت جنایات اشغالگران علیه فلسطینیان در دست داشتند و از شرکت کارفور خواستند قرارداد‌های خود را با شرکت‌های اسرائیلی لغو کند. معترضان در پایان نیز تاکید کردند فلسطینیان از این سرزمین نمی‌روند، آن‌ها در وطن خودشان هستند و حق با آنهاست.

شایان ذکر است جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رزیم صهیونیستی، جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن تل آویو با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان دادن به اشغال فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

این جنبش در ۹ ژوئیه ۲۰۰۵ از سوی ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذاری شد و بر یکی از بیانیه‌های سازمان ملل علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی استناد و از روش مبارزه سیاهپوستان علیه دولت آپارتاید بهره می‌جوید. در حمایت از این کارزار ده‌ها کنفرانس و حرکت اعتراضی در شهر‌های مختلف جهان انجام شده است. این جنبش حتی از طرف برخی چهره‌های دانشگاهی، اعضای اتحادیه‌های کارگری و احزاب سیاسی صهیونیستی نیز حمایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار