رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی با محوریت «دختران انقلاب» در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی‌مقدم  از برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی با محوریت «دختران انقلاب» در این شهرستان، با همکاری ستاد عملیات فاطمیه و نهضت پیشرفت بانوان ملایر خبر داد.

او افزود: در این راستا ۱۲ کمیته تخصصی تشکیل شده که هر کدام وظایف خاص خود را انجام می دهند و شامل کمیته های برگزاری مراسم، مسابقات فرهنگی مذهبی و کتابخوانی، خدمات، برگزاری کارگاه های آموزشی جهاد تبیین، بخش دانش آموزی، برگزاری روضه های خانگی، برنامه های قرآنی، ایستگاه صلواتی، فعالسازی کمیته ای روستایی، جهاد و شهادت، چهارشنبه های طلایی و طرح رفیقانه و حرف‌آورد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر ادامه داد: برگزاری دسته عزاداری ویژه بانوان روز قبل از شهادت دوم به نام دسته عزاداری یاس کبود، اجتماع ماهدخت فاطمی ویژه دختران و عزاداری در حسینیه ها و مؤسسات و خانه های قرآن، معرفی کتاب ترگل و طراحی سوال و فایل پی دی اف کتاب در فضای مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی، نقاشی و حجاب در گروه های سنی جامعه هدف، ویزیت رایگان توسط بانوان جهادی ویژه بانوان و دوخت چادر رایگان ویژه دانش آموزان از جمله این برنامه هاست.

نجفی‌مقدم به فعالیت مبلغان خواهر و مربیان قرآن و حلقه های صالحین آموزش و پرورش در طول این دهه اشاره و اظهار کرد: اجتماع دختران انقلاب یا دختران حاج قاسم، پویش نذر چادر، گفتمان های دینی در مدارس، برگزاری تریبون آزاد ویژه دانش آموزان با موضوع «جایگاه زن»، برپایی کرسی تلاوت، تفسیر سوره های مربوط به حجاب و ختم قرآن کریم و هدیه به روح مادران ویژه مادران شهید از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی ملایر به شمار می رود.

او از هماهنگی با بانوان مداح به منظور خواندن روضه در مناطق مختلف و برگزاری کارگاه ویژه مداحان در راستای جهاد تبیین خبر داد و گفت: برپایی خیمه معرفتی در پارک چمران، ایجاد ایستگاه مشاوره های مذهبی، پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل شرعی و اهدای هدیه به دختران به منظور تشویق به داشتن حجاب با عنوان «من محجبه هستم» نیز اجرا می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم روضه و عزاداری در روستاها، اعزام مبلغ به روستاها، اعزام مداح، دیدار و سرکشی از مادران شهدا و ارائه خدمت مادرانه از دیگر برنامه های ما در دهه فاطمیه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه در دیدار و سرکشی از مادران شهدا دانش آموزان با حضور در منزل مادر شهید ضمن تمیز کردن منزل برنامه روضه برگزاری می کنند، افزود: حضور خورشید انقلاب در مدارس طرح دیگری است که به همت نهضت پیشرفت بانوان ملایر اجرا می شود و در این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش، مادران شهدا در مدرسه حضور داشته و خاطراتی از فرزند خود بیان می کنند و عکس یادگاری با مادر شهید گرفته می شود.

نجفی مقدم یادآورشد: در تمامی پارک ها و مناطق پرتردد شهر جهاد تبیین با موضوع عفاف و حجاب انجام شده و کلیپ توسط دختران رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال در قالب طرح رفیقان در زمینه زندگی حضرت زهرا(س) و همچنین عفاف و حجاب در قالب مسابقه، ساخته و داوری می شود.

منبع: ایسنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.