تیمور پورحیدری با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ شبانه روز فعال است گفت: طی ۸ ماه گذشته ۵ هزار و ۳۴۶ شکایت و گزارش مردمی در سامانه ۱۲۴ ثبت و رسیدگی شد.
مدیرکل صمت گیلان افزود: ۲۳ درصد کل گزارشات مردمی اخذ شده به تعداد ۱۱۸۹ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال شد.
وی به فراوانی گزارشهای دریافتی مردمی بر اساس نوع واحد اشاره کردو ادامه داد: ۳۱۰۰ مورد از این گزارشات مربوط به واحدهای خردهفروشی، ۷۵۷ مورد مربوط به واحدهای تولیدی، ۶۵۱ مورد مربوط به واحدهای خدماتی، ۱۱۶ گزارش مربوط به انبار و عمده فروشی و ۷۲۲ مورد از گزارشات مردمی مربوط به سایر رستههای واحدهای صنفی بود.
پورحیدری با بیان اینکه ۱۹ درصد گزارشات مردمی اخذ شده قابلیت رسیدگی نداشتند اظهار داشت: در۱۲۷ مورد از شکایات مردمی رضایت شاکیان جلب گردیده و۳۱۶۰ مورد از گزارشات مردمی بدون احراز تخلف، ۳۴۷ مورد فاقد مدارک اثباتی، ۴۳۸ مورد فاقد آدرس صحیح و تعطیلی واحد و ۷۷ مورد از گزارشات خارج از حیطه سازمانی بود.
وی در پایان گفت: مردم فهیم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف آدرس دقیق واحد متخلف و نوع تخلف آن واحد را در اسرع وقت به صورت کتبی یا با مراجعه به سامانه ۱۲۴.ir و یا از طریق تلفن۱۲۴ اطلاع دهند، با دریافت گزارش اکیپهای بازرسی جهت رسیدگی به سرعت به محل اعزام میشوند.