به گفته فرماندار گچساران ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار متمم سفر رئیس جمهور برای زیر ساخت های و تکمیل جاده منطقه سخت گذر پیچاب باشت اختصاص یافت.

نادر گرامی  افزود: در منطقه سخت گذر پیچاب بیش از ۲۷ روستای کد دار با جمعیتی بیش از ۵۲۰ نفر وجود دارد.

وی با بیان اینکه فاصله منطقه سخت گذر پیچاب تا مرکز شهرستان بیش از ۶۰ کیلومتر است اظهار داشت: جاده دسترسی به روستاهای این منطقه محروم هم اکنون خاکی و سخت گذر است.

گرامی ادامه داد: به دلیل نبود زیر ساخت های رفاهی هم اکنون ۱۲ روستای منطقه سخت گذر پیچاب شامل ده ورگ، دشت انارستان، زرد سور، دم تنگ سورن، ده بید، برد دوار، دره لک خالی از سکنه هستند.

وی با بیان اینکه روستاهای این منطقه از لحاظ آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستند اظهار داشت: آب بیشتر روستاهای این منطقه از محل چشمه تامین می شود که در برخی مواقع با مشکل آب آشامیدنی مواجه می شود.

گرامی تصریح کرد: طبق بازدید های انجام شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این منطقه سخت گذر مصوب شد اداره امور عشایر مطالعات کارشناسی و دقیق برای ساخت خط لوله با اینچ بالا و همچنین ساخت مخزن آب برای روستاهای دور دست شامل چبکنم، ده توت، سیراب و زیکو را از منطقه سرآستانه انجام دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان این منطقه سخت گذر برای تامین آب زمین های کشاورزی خود با مشکل مواجه هستند افزود: با توجه به وجود آب رودخانه دایمی که از کنار زمین های

کشاورزی دلی پیچاب عبور می کند طبق مصوبات استاندار به این منطقه جهاد کشاورزی می بایست با گرفتن تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه ای عملیات لوله گذاری را بصورت

مشارکتی با کشاورزان برای آبرسانی بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه انجام دهد.

گرامی اظهار داشت: ساخت پانسیون ۸۰ متری در روستای خیزان برای استقرار شبانه تیم پزشکی از مهمترین نیاز های این منطقه برای مستقر ماهانه ۲ روز پزشک در این منطقه سخت گذر است.

وی تهیه و اجرای طرح هادی روستای خیزان با قید فوریت تهیه ، نوسازی ، تعمیر و تجهیز مدرسه خیزان در کمترین زمان ممکن و همچنین تهیه تجهیزات برای تعداد ۶۰ دانش آموز و تهیه امکانات مربوط به برق و سیستم گرمایشی و ایزوگام ساختمان ها مدارس از مهمترین مصوبات سفر استاندار کهگیلویه به این منطقه سخت گذر بوده که در حال اجراست.

گرامی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده اداره امور عشایر نسبت به تامین و عملیات ساخت خط لوله و پمپاژ و ساخت مخزن آب از محل سرچشمه روستای رئیسی نسبت به تامین آب این روستا اقدام لازم به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.