احمد جوانمرد در دومین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت مقوله تعالی و بهبود فرآیندها را از اجزای اصلی تعالی سازمانی برشمرد که با اصلاح هر فرایند، بخش قابلتوجهی از مسائل و مشکلات در حوزه خدمترسانی سازمان مرتفع میشود.
وی با بیان این که فرایندهای سازمانی متناسب با نیازهای سازمان و برای ارائه خدمت تنظیم میشود، اظهار کرد: با تلاش در مسیر تسهیل، مشخصتر کردن، اثربخشتر و کارآمدسازی فرآیندها، به بهبود در زمینه ارائه خدمت دست مییابیم.
وی دانشبنیان کردن فرایندها را گامی در راستای بهبود روند ارائه خدمت و پیشبرد اهداف دانست و افزود: فرایندها باید بهطور مستمر و منظم مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد تا به سمت تعالی پیش برویم و اقدامات را بهبود ببخشیم.
رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت استفاده از فرایند هوشمند و بهرهگیری از هوش مصنوعی در فرایند سازی، فرایند نویسی و اجرایی کردن آن را موجب دستیابی به تعالی سازمانی خواند و بر تلاش در این زمینه تأکید کرد.
جوانمرد با قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس برگزاری این جشنواره گفت: با پیشبینیهای انجامشده در وزارت بهداشت و همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور، پس از بررسی اولویتها و فرایندها و مبانی سازمانی، امیدواریم در سال آینده اینچنین جشنوارهای با ابعاد گستردهتری در سطح کشور برگزار شود.