معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از اول آذرماه جاری تاکنون ۸۴۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

عباس میراحمدی اظهار داشت: در آبان‌ماه امسال نیز با مشارکت مرغداران حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه جوجه‌ریزی و تامین مرغ مورد نیاز استان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد این درحالی است که مازاد تولید در بسیاری از استان‌های کشور گزارش شده است.


بیشتر بخوانید


میراحمدی با بیان اینکه پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی تنها خرید مرغ مازاد از نوع آرین را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: این موضوع موجب شد تا از مردم درخواست شود در راستای حمایت از تولید مرغ مازاد را خریداری و ذخیره کنند و مردم همراهی کردند و مرغ مازاد از سطح مرغداری‌ها جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه کمبود مرغ در اواخر هفته گذشته به‌علت تقاضای بالا در بازار بود، اظهار داشت: اکنون هیچ کمبودی در بازار مرغ نداریم و تولید، پاسخگوی نیاز مردم است.

میراحمدی با تاکید بر اینکه نیاز روزانه مرغ در استان روزانه ۶۰ تن است، ادامه داد: کشتار مرغ در استان بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن و مازاد بر نیاز می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار