رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت که حماس بخشی از آن است و در سرتاسر سرزمین فلسطین گسترش یافته، روز به روز در حال تقویت شدن است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس این جنبش گفت: این سالروز بزرگ یعنی سالروز تاسیس جنبش حماس که نقطه تحولی مهم و سرآغاز ورود به مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی بود، را گرامی می‌داریم. حماس همراه ملت فلسطین دستاورد‌های ارزشمندی کسب کرده و این دستاورد‌ها به فضل خون شهدای گرانقدر و جانفشانی‌های اسرای قهرمان و درد و رنج‌های ملت فلسطین محقق شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، او افزود: در این روز به عموم ملت فلسطین و شهدای گرانقدر به ویژه شهید شیخ احمد یاسین بنیانگذار حماس و دیگر رهبران شهید این جنبش سلام و درود می‌فرستیم. حماس از زمان تاسیس بر مواضع سیاسی خود ثابت بوده و استراتژی آن واضح و روشن است و هرگز تغییری در اصول و مواضع آن و شیوه نبرد با دشمن صهیونیستی رخ نمی‌دهد. مقاومت که حماس بخشی از آن است و در سرتاسر سرزمین فلسطین گسترش یافته، روز به روز در حال تقویت شدن است.

هنیه تاکید کرد: حماس همراه با ملت فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت دو انتفاضه بزرگ را رقم زده و وارد چندین جنگ با اشغالگران شدند که طی آن دستاورد‌های بی‌نظیر را کسب کرده و تحولاتی راهبردی را در پروژه مقاومت رقم زدند. حماس بین مقاومت و سیاست پیوند برقرار کرد و سیاست هرگز در مقابل پروژه مقاومت نبوده و حتی زمانی که ما در انتخابات پیروز شدیم و دولت تشکیل دادیم، مقاومت را حفظ کردیم و مقاومت در سایه دولت حماس روز به روز قوی‌تر شد تا جایی که کار به تشکیل ارتش قسام به فرماندهی محمد ضیف کشیده شد. حماس ارتش قسام را به فرماندهی برادر عزیز محمد شیف در غزه تاسیس کرد که از ملت، سرزمین و حقوق و مقدسات این ملت دفاع می‌کند و سیف القدس را به روی اشغالگران صهیونیست برکشیده است.

اسماعیل هنیه همچنین به بیان ۷ اولویت اساسی حماس در مرحله آتی پرداخت: اولویت نخست اینکه مسئله فلسطین در زمینه سرزمین، اصول و حقوق غیرقابل تجزیه است و ما هرگز طرح‌های سازش که به ضرر ملت فلسطین باشد، را نمی‌پذیریم. اولویت دوم این است که قدس اساس و محور نزاع با دشمن است و این شهر پایتخت، باور و ایمان و مایه اتحاد ملت و امت است. سومین اولویت هم مقاومت است، مقاومت صرفا یک شعار یا گزینه نیست، بلکه ملت فلسطین به شیوه‌های مختلف و در سرتاسر این سرزمین در برابر اشغالگران مقاومت خواهد کرد. تحقق وحدت ملی در عرصه‌های مختلف چهارمین اولویت است، از جمله توافق بر سر برنامه ملی سیاسی، ایجاد یک مرجعیت رهبری واحد و یکپارچه برای ملت فلسطین و توافق بر سر استراتژی مبارزاتی علیه دشمن صهیونیستی. اولویت پنجم تلاش در جهت تقویت روابط با امت اسلامی و عربی است. حماس به دنبال ایجاد رابطه با همه است و آماده است تا عاملی برای وحدت مجدد امت باشد و به یاری خداوند بر حمایت از مسجد الاقصی و بازپس‌گیری قدس متمرکز شود. ششمین اولویت این است که لحظه‌ای از تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی دریغ نمی‌کنیم و به آنان اعلام می‌کنیم که حماس و گردان‌های قسام مصمم به دست‌یابی به توافقی شرافتمندانه برای مبادله اسرا هستند. هفتمین اولویت تلاش برای شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار