مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان گفت: نقطه‌ضعف صنایع‌دستی استان نداشتن بسته‌بندی مناسب است که باید آن را در کوتاه‌مدت و با همکاری بخش خصوصی برطرف کنیم.

محمدجواد ساوری امروز دوشنبه ۲۱ آذر در نشست با هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: اصلی‌ترین چالش حوزه صنایع‌دستی استان گلستان فروش این محصولات است و برای ایجاد ظرفیت‌های عرضه در سطح بین‌المللی، پیگیری‌هایی را در کشور داشتیم.

او افزود: در جلساتی که با مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات داشتیم برای بهره‌مندی از توان رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشور‌ها پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی استان گلستان در کشور‌های هدف را ارائه کرده و پیگیر برگزاری آن هستیم.

ساوری ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند ظرفیت مناسبی برای عرضه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان باشد.

او افزود: از مدیران و بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌خواهیم تا با اختصاص مکانی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان علاوه بر ایجاد جاذبه‌ای برای گردشگران، در رونق فروش صنایع‌دستی سهیم باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: برای راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در استان از بخش خصوصی بهره خواهیم برد.

ساوری از ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی اجرای این طرح زمان‌بر خواهد بود.

او افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، برای ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی در حال پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

او ادامه داد: حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از محور‌های اصلی توسعه استان مقدمه و مکمل نیاز دارد و بخش‌هایی، چون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مکمل بخش گردشگری خواهد بود و می‌تواند چرخه اقتصادی حوزه گردشگری را رونق بخشد.

او افزود: یکی از مشکلات اصلی حوزه گردشگری استان برندسازی و تبلیغات است و هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند در فرآیند برندینگ استان نقش پررنگی داشته باشند.

ساوری ادامه داد: تولیدات و محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی ظرفیت مهمی برای معرفی مزیت‌های نسبی استان است که متأسفانه در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار