معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی ساخت و بهسازی جاده شهرکرد به بروجن به لردگان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حمید ربیعی گفت: موافقت‌نامه ساخت جاده شهرکرد به بروجن به لردگان به‌همراه طرح‌های بلداجی به گندمان، قرح گوشکی و کمربندی شمالی بروجن ۲۶۰ کیلومتر بوده که از این میزان ۱۶۰ کیلومتر مختص محور ارتباطی شهرکرد به بروجن به لردگان است.

وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی احداث محور ارتباطی شهرکرد به بن به داران با ۹۲ کیلومتر طول را ۴۰ درصد دانست و افزود: ساخت کمربند شمالی شهرکرد با ۱۶ کیلومتر ۱۰۰ درصد و تکمیل شده است.


بیشتر بخوانید


ربیعی پیشرفت فیزیکی جاده شهرکرد به شلمزار را ۳۲ کیلومتر با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام و تصریح کرد: روند اجرایی احداث کمربند شمالی بروجن با هشت کیلومتر طول تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به روند ساخت ۶ دستگاه تونل در جاده‌های مختلف چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این تونل‌ها شامل کره‌بس ۱ به‌طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر، کره‌بس ۲ به‌طول یک‌هزار و ۴۰۰ متر، زره به‌طول یک‌هزار و ۵۰۰ متر، فارسان به دشتک به‌طول یک‌هزار و ۵۵۰ متر، تونل اصلی چری به‌طول سه هزار و ۵۰۰ متر و ۹ تونل باقی‌مانده آن به‌طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر، تونل اصلی گورمیزه به‌طول یک‌هزار و ۶۶۰ متر و تعدادی تونل ۱۵۰ و ۱۲۵ و ۵۰ متری است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کمبود منابع ملی و اعتباری، مشکلات اجتماعی ناشی از تملک زمین‌های کشاورزی، برخورد با خطوط تاسیسات نفت، گاز، آب و شبکه برق فشار قوی، سخت‌گذری و کوهستانی بودن مسیر و هزینه‌های بالا از مهمترین مشکلات و چالش‌های استان در حوزه راه‌سازی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: کیفیت به‌نسبت مناسب‌تر راه‌سازی در مقایسه با استان‌های همجوار، منظره‌های طبیعی و خدادادی کنار جاده‌ها و کاهش مسیر در کریدور ارتباطی استان‌های فلات مرکزی کشور به بنادر جنوب‌غرب و جنوبی ایران از مهمترین مزیت‌های جاده‌های چهارمحال و بختیاری است.

ربیعی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۸۷ کیلومتر جاده شامل ۳۱۲ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۶۶۲ کیلومتر راه فرعی و روستایی و ۵۲ کیلومتر جاده درون‌شهری در اختیار وزارت راه و شهرسازی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
جاده ترانزیتی شمالی
میانبر چلگرد به بازفت و میانبر بازفت به اندیکا میتواند مرکز کشور و زاگرس مرکزی و همچنین پایتخت را به بنادر جنوبغرب و خوزستان وصل کند و مسیرا بسیار کوتاهتر و زیباتر سازد