یارانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی وزارت علوم به طرح های فناورانه دانش بنیان

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یارانه انتقال فناوری یکی از برنامه‌های معاونت فناوری وزارت علوم است.

امید رضایی فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، یارانه انتقال فناوری را یکی از برنامه‌های معاونت فناوری وزارت علوم دانست و گفت: در سال جاری به منظور ایجاد مشوق برای متقاضیان فناوری در زمینه بهره گیری از فناوری‌های تولید داخل، در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و فن بازار یارانه انتقال فناوری اعطا می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این یارانه در قالب امضای تفاهم نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود و این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم نامه تبادل دستاورد‌های فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود.

رضایی فر، مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: یارانه بر اساس شاخص‌هایی چون پیچیدگی فناوری و دانش بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری ادامه داد: ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود؛ اما در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداخت می‌شود.

به گفته وی طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رضایی فر یادآور شد: فراخوان این طرح تا پایان این نمایشگاه یعنی ۲۲ آذر ادامه دارد و تاکنون ۱۴۰ نیاز فناورانه و عرضه فناوری در سامانه این طرح به ثبت رسیده اند.

وی افزود: تا روز دوم نمایشگاه ۲۰ قرارداد با حجم ۱۹ میلیارد تومان منعقد شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار