حضور مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در نمایشگاه تستا همزمان با هفته پژوهش

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با محوریت شبکه‌های نوین مخابراتی و راهکار‌های دیجیتال و هوشمندسازی در نمایشگاه تستا حضور دارد.

هفته پژوهش و فناوری که همه ساله به منظور ترویج فرهنگ پژوهش و ارج نهادن به مقام پژوهشگران کشور برگزار می‌شود، امروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱، با افتتاح نمایشگاه‌های دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار، ایران ساخت و «تستا» رسما در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران، آغاز به کار کرد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز با توجه به برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی که به اختصار «تستا» نامیده و به همت دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) برگزار می‌شود، در این رویداد حاضر شده است.

این مرکز با لیست نیازمندی‌های فناورانه همراه اول و با تمرکز بر دو حوزه تخصصی شبکه‌های نوین و راهکار‌های دیجیتال و هوشمندسازی در سالن ۷ نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافته که از ۱۹ تا ۲۲ آذر میزبان پژوهشگران، صنعتگران و بازدیدکنندگان است.

همچنین به گفته پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، در این دوره نمایشگاه تستا با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیاز‌های پژوهش و فناوری، به صورت بین المللی برگزار می‌شود و طی آن هیات‌هایی از پنج کشور ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان در تستا حضور دارند و نیاز‌های فناورانه خود را در حضور شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها مطرح می‌کنند.

شعار هفته پژوهش و فناوری امسال «پژوهش، فناوری، پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» است و اسامی روز‌های هفته پژوهش نیز از ۱۹ تا ۲۴ آذر به ترتیب جهاد تبیین و دستاورد‌های علمی و فناوری، مدرسه و آینده سازان خلاق، علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، پژوهش و فناوری- بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی و همچنین دانشمندان و سرآمدان علمی- پیشران پژوهش و فناوری انتخاب شده است.

گفتنی است، مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور به منظور تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه ICT مورد نیاز گروه همراه اول از توانمندی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان بهره مند می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار