سرهنگ زکی زاده، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار كرد: رانندگان می بایست نسبت به بازدید های دوره ای از لاستیک خودرو ، بالانس به موقع ، تاریخ تولید لاستیک توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: شیارها و گل های تایر با اهداف ویژه ای طراحی و ساخته می شوند و هر کدام کاربری خاص خود را دارند و برخی از لاستیک ها در جلوی خودرو کارایی داشته و برخی نیز در قسمت عقب به کار می روند .
سرهنگ زکی زاده گفت: عاج شانه ای ، شیار ، شیارهای ریز ، سایز ، بلوک های عاج و دنده مرکزی از قسمت های تشکیل دهنده یک لاستیک در قسمت خارجی آن می باشند که هر کدام از آنها کار مشخص مختص به خود را دارند و سعی می کنند آب را به سمت بیرون هدایت کنند .
سرهنگ زكى زاده بيان كرد: میزان عاج لاستیک ها برای پلیس نیز قابل توجه است که در کلیه مناطق و معابر شهر تهران و مناطق بزرگراهی همکاران بنده لاستیک های خودروها بخصوص تایر وسایل نقلیه سنگین را مورد بازدید قرار می دهند .
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : اما علت این بازدید ها این است که علیرغم اینکه درصد کمی از تصادفات مامربوط به لاستیک های صاف می باشد ، اما این تصادفات بسیار شدید می باشند و در اغلب اوقات منجر به فوت و جراحات میشوند .
سرهنگ زکی زاده گفت : اگر راننده خودرو در هنگام ترکیدن لاستیک نتواند وسیله نقلیه را کنترل نماید منجر به واژگونی وسیلهنقلیه خواهد شد و اگر خودرو باربری و یا تانکر حامل سوخت باشد می تواند خطرات بسیار زیادی را برای راننده و سایر رانندگان داشته باشد .