مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲ شعبه بانک ملی مشهد برای فعالیت ارزی اتباع افغانستانی مقیم این کلانشهر اختصاص یافته است.

علی قاسمی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: یک شعبه بانک ملی در محله طلاب و دیگری در مرکز شهر مشهد خدمات ریالی و ارزی ویژه اتباع افغانستانی ارائه می‌دهد و کارکنان این دو شعبه در این خصوص آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.

او افزود: راه اندازی خدمات ارزی مخصوص در این شعب با هدف تسهیل فعالیت تجار افغانستانی در مشهد و یکسان سازی رویه‌های بانکی برای ارائه خدمات به اتباع افغانستان صورت گرفته است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال حاضر همه اتباع افغانستانی می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت نسبت به اخذ کد ۱۲ رقمی یکتا برای فعالیت‌های بانکی خود اقدام کنند.

قاسمی بیان کرد: با یکسان کردن رویه‌های اداری و بانکی، هم اکنون انجام فعالیت‌های اقتصادی توسط اتباع افغانستان با ارائه کد یکتا است که در بانک‌ها به کد فراگیر شناخه می‌شود، صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی از جمله صرافان افغانستانی مقیم مشهد اقدام به افتتاح حساب ارزی و ریالی در ۲ شعبه بانکی یاد شده کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.