رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی گفت: اتباع افغانستانی در حوزه‌های اقتصادی در این استان سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده‌اند.

بشیراحمد اربابی رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی گفت:فعالان اقتصادی افغانستان حدود ۱۶۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف در این استان به ثبت رسانده‌اند.

او افزود: این شرکت‌های اقتصادی در حوزه‌های هتلداری و گردشگری، پتروشیمی و سوخت، صنعت و معدن، خدمات، بازرگانی و کشاورزی به ثبت رسیده‌اند.

رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی ادامه داد: مجوز فعالیت رسمی این شرکت‌ها در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و یا دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجـی در استان ثبت شده است.

اربابی بیان کرد: محاسبه میزان دارایی شرکت‌های افغانستانی فعال در این استان دشوار است، اما با توجه به فعالیت پرتعداد شرکت‌ها و حضور دستکم ۱۶ هزار فعال اقتصادی در قالب آنها، اعلام حدود یک میلیارد دلار دارایی برای این تعداد تاجر و شرکت دور از انتظار نیست.

او تصریع کرد:مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی، شهریور ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تاجر افغانستانی مقیم استان عضو آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.