معاون خدمات بیمه کشاورزی خوزستان گفت: با تامین اعتبار از سوی دولت، امکان پرداخت خسارت خشکسالی پارسال به کشاورزان استان امکانپذیر می‌شود.

محمد آلاله گفت: خطر‌های در کمین بخش کشاورزی و شرایط خوزستان در رابطه با بلایای طبیعی از جمله خشکسالی و سیل موضوعی واضح است. 

او می‌گوید: مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث و اجرای کار‌های پس از آن یکی از این موارد است.

آلاله گفت: به گونه‌ای که پیش از وقوع حادثه کار‌هایی انجام شود و وقتی اتفاقی رخ داد، علاوه برنامه داشتن قبل از حادثه، حین و پس از آن بتوانیم کار‌های موثر و جبران پذیری انجام دهیم.

معاون خدمات بیمه کشاورزی خوزستان مدیریت خطر را روش بهتری برای مقابله با حوادث برشمرد و گفت: عواملی مختلفی در این رابطه وجود دارد و درصورتیکه کشاورزان الگوی کشت را رعایت نکنند و براساس منابع آبی موجود نباشد، منجر به بروز مشکلاتی در حوزه کشاورزی و کشاورزان خواهد شد.

این مقام مسئول میزان خسارت ثبت شده در سیستم مربوط به خشکسالی پارسال در خوزستان را ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است.

آلاله می‌گوید: ۲۰ تا ۳۰ از حق بیمه‌ای که صادر می‌شود، سهم کشاورز و ۷۰ درصد آن نیز سهم دولت است و باید تامین بودجه شود، بنابراین حجم عمده پرداخت‌ها وابسته به خط اعتباری است و درصورت واریز نیز، نسبت به پرداخت آن به کشاورزان اقدام می‌شود.

به گفته او درصورتیکه اعتبار مورد نیاز به موقع تامین شود، پرداخت خسارت نیز به موقع پرداخت خواهد شد، حدود ۸۰ درصد پرداخت‌ها از محل خط اعتباری دولت انجام می‌شود، بنابراین هرگونه خلل در تامین بودجه، ما نیز در پرداخت خسارت با مشکل مواجه می‌شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.