سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات محلول‌پاشی نوبت اول زمستانه درختان کهن‌سال خصوصاً گونه چنار در مناطق دهگانه سطح شهر خبر داد.

رمضانعلی پوررستمی با اشاره به آغاز عملیات محلول پاشی درختان شهر، گفت: در محلول‌پاشی زمستانه، بیش از ۳۰ هزار اصله از درختان کهن‌سال خصوصاً گونه‌های چنار مشکوک به بیماری با نظارت این سازمان و با استفاده از قارچ‌کش بُردوفیکس، محلول‌پاشی خواهند شد.

او نظارت مستمر از طریق اداره حفظ و نگهداری امور مناطق و کارشناسان گیاه پزشکی را بر روند اجرای صحیح این طرح متذکر شد و افزود: برای انجام بهتر محلول پاشی‌ها از خودرو بالابر استفاده می‌شود و یک نفر کارشناس فضای سبز مجهز به تجهیزات ایمنی به صورت فعال به عنوان ناظر بر کیفیت عملیات سمپاشی و رفع عیوب احتمالی در کنار پیمانکار مناطق دهگانه حضور دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تأکید بر این که تمامی درختان کهن‌سال شهر به‌صورت مستمر پایش می‌شوند،گفت: هر سال در دو نوبت و با رعایت اصول فنی و با هدف مقابله با بیماری‌های درختان و همچنین افزایش طول عمر آنان، عملیات سم پاشی درختان با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ‌های فضای سبز انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.