مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوا در شبانه روز گذشته در اکثر شهر های استان به زیر صفر درجه سانتی گراد رسید و شرایط یخبندان بر استان حاکم بود.

رحیم صدیقی از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته دمای کل شهرستان‌های استان به جز روستای سلین اورامان، زیر صفر درجه بود و این سرما همچنان تا روز دوشنبه هفته جاری در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته سقز با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بود، گفت: دمای هوا در شب گذشته در سنندج نیز ۳ تا ۴ درجه زیر صفر بود.

او بیان کرد : این سرمای شدید باعث خسارات به بخش کشاورزی استان کردستان شده است.

صدیقی با بیان این که امروز در ارتفاعات و گردنه‌ها شاهد ریزش برف خواهیم بود، افزود: از روز دوشنبه سامانه‌ای ضعیف و زودگذر وارد استان می‌شود که پیامد آن برای نیمه شمالی و شرقی استان، ارتفاعات مرکزی، گردنه‌ها و جاده‌ها رگبار برف و کاهش قابل توجه دید افقی و لغزندگی است که به همین جهت دمای هوا ۲ تا ۳ درجه گرم‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با تأکید بر اینکه کوهنوردان با توجه به ریزش برف و فعالیت سامانه بارشی از هر گونه صعود به ارتفاعات و قلل استان کردستان پرهیز کنند، یادآور شد: همچنین رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی کردستان را دارند، وسایل ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.