با دستور ویژه قضایی صورت گرفت؛

ترخیص فوری ۲۰۰هزار عددی سرم از بندر شهید رجایی بندرعباس

 رییس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص فوری محموله ۲۰۰ هزار عددی سرم از بندرشهید رجایی بندرعباس با دستور ویژه قضایی و برای تأمین نیاز کشور خبر داد.

مجتبی قهرمانی گفت: ترخیص این میزان سرم در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ورود دستگاه قضایی به مسأله کمبود دارو و کمک به دولت در امر کنترل بازار امروز جمعه صورت گرفت.

او گفت: با توجه به اخبار مربوط به کمبود سرم در مراکز درمانی و داروخانه های برخی از استان ها و درخواست صاحبان کالا برای ترخیص محموله بزرگ سرم موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس، دستور ویژه قضایی برای ترخیص فوری این محموله ۲۰۰ هزار عددی سرم صادر و در نتیجه آن، محموله یاد شده برای تأمین نیاز کشور به استان های مختلف ارسال شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مأموریت ویژه‌ای نیز به دادستان مرکز استان و قاضی ویژه بنادر و گمرکات داده شد تا با همکاری مسئولان بندر شهید رجایی بندرعباس و دیگر نهادهای متولی، ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای ترخیص یکسره و بدون هیچ‌گونه معطلی این محموله سرم، بر مراحل ارسال تا تحویل آن به مراکز درمانی نظارت کنند.

قهرمانی با بیان اینکه این دستور قضایی با توجه به نیاز فوری مراکز درمانی کشور به این اقلام دارویی صادر شده است،گفت: دستگاه قضایی در راستای وظایف ذاتی خود به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از حقوق عمومی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

برچسب ها: سرم ، بندرشهیدرجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
یکی جواب بده تا دو سال پیش ما مشکل سرم نداشتیم چی شده که این اتفاق افتاده روز پنچشنبه در تهران به 10 داروخانه سرزدم یک سرم پیدا نکردم مجبور شدم مریض را ببرم اورژانس بیمارستان تا سرمی براش بزنند. در حالی که نیاز به مراجعه به بیمارستان نبود. مسئولین وزارت بهداشت تا کی باید بخوابند آیا نباید پاسخگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۵۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
وقتی پای حرف زدن بمیان میاد // مقامات محترم به کمتر از ساخت داروهای نو ترکیب و رادیو داروها ی ضد سرطان و ضد ایدز رضایت نمیدن
اما وقتی پای عمل به میان میاد // سرم را هم باید از خارج وارد کنن