روند شیوع آنفلوآنزا در استان هرمزگان هر روز شدیدتر می‌شود و کمبود دارو و حتی پزشک عمومی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

همزمان با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس علاوه بر کرونا، آنفلوآنزا هم در سطح استان به ویژه بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده است.

هفته گذشته فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد؛ به علت شیوع ویروس آنفلوآنزا، ظرفیت پذیرش بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان کودکان بندرعباس تکمیل شده است.

حالا از بیمارستان کودکان بندرعباس خبر می‌رسد که کمبود پزشک عمومی هم در این بیمارستان به معظلی جدید تبدیل شده و مسئولان بیمارستان فراخوان جذب پزشک عمومی صادر کرده اند.

تاخت و تاز آنفلوآنزا در هرمزگان؛ از کمبود آنتی بیوتیک و سرم تا پزشک عمومی!

کمبود آنتی بیوتیک و سرم

این روز‌ها آنفلوآنزا در هرمزگان با قدرت می‌تازد و مردم برای تهیه دارو ساعت‌ها و حتی روز‌ها در صف داروخانه‌ها معطل می‌شوند.

بسیاری از داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی آنتی بیوتیک و سرم ندارند و البته در برخی از داروخانه‌ها نیز آنتی بیوتیک با قیمت چند برابر نسبت به قبل فروخته می‌شود.

مشکل کمبود آنتی بیوتیک و سرم کی حل می شود؟

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اما می‌گویند مشکل کمبود آنتی بیوتیک طی دو روز آینده و کمبود سرم نیز به زودی حل خواهد شد.

شیوه نامه های بهداشتی رعایت نمی شود

در این بین شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک نیز متاسفانه به درستی رعایت نمی‌شود تا شرایط برای جولان آنفلوآنزا مهیاتر از قبل باشد.

فعلا خبری از تعطیلی مدارس نیست

مسئولان آموزش و پرورش استان هم هنوز تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس نگرفته اند.

راه های در امان ماندن از ابتلا به آنفلوآنزا چیست؟

در این شرایط رعایت شیوه نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های شلوغ و سربسته از جمله مدارس، شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و تزریق واکسن آنفلوآنزا از مهمترین راه‌های در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوآنزا است.

نویسنده: پرویز بلوچیان رضوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
به بهانه کمبود دارو، کلی قیمت ها رو بالا بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
وضعیت بهداشتی مدارس افتضاح هست