استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه این هنرمند انقلابی، زبان رسای هنر را در خدمت انقلاب و اسلام که عزیزترین سرمایه‌ی مردم است به‌کار گرفت گفت:استاد قره باغی از هنر و مایه‌ی هنر و ابزار هنر، حداکثر استفاده را کرد و لقب نغمه خوان انقلاب زیبنده این هنرمند فقید است.

رضوی خرم با اشاره به اینکه استاد اسفندیار قره باغی اهل تفکر بود افزود:هنر استاد حامل فکر بود و همواره آثار این هنرمند، جهت‌گیریش خیلی دقیق و روشن و درست بود.

استاندار با تاکید بر اینکه اسفندیار قره باغی اهل معامله نبود تصریح کرد:این هنرمند در برابر تهدید و تطمیع دشمنان سر خم نکرد.

ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم با اظهار اینکه آن استاد فرزانه در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، با فداکاری، هنر و استعداد خویش را به میدان آورد و با ارائه و اجرای بیش از ۸۰۰ سرود که تداعی گر حس وطن دوستی و میهنی با رنگ و بوی انقلابی هستن، هنرمندانه ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جامعه منتقل نمود گفت:سرود معروف «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» یکی از معروف‌ترین آثار این هنرمند مردمی به شمار می‌آید که در روز‌ها و ماه‌های پس از انقلاب زمزمه بسیاری از زنان و مردان هم روزگار ما بود.

او  در ادامه پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.